A study on two different grammar teaching methods: Comparison of sentence level and context-based grammar teaching
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın ana hedefi dilbilgisini bağlam düzeyinde öğrenen öğrencilerle,cümle düzeyinde öğrenen öğrenciler arasında dilbilgisi ve okuduğunu anlama becerileriarasında fark olup olmadığını ve öğrencilerin bu iki yöntemi yansıtan alt testlere ilişkingörüşleri ile başarıları arasında korelasyon olup olmadığını saptamaktır. Bu amacaulaşabilmek için, bu iki farklı yöntem iki devlet okulunda iki İngilizce öğretmenitarafından bir ünite boyunca uygulanmıştır. Daha sonra öğrencilere uygulanan son testsonuçlarının istatistiksel analizleri yapılmıştır. Çalışma öğrenme deneyiminiiçerdiğinden bir ön test uygulanmamıştır. Ancak, bir öntest uygulanmadığındanöğrencilerin 2004-2005 öğretim yılı I. Dönem İngilizce karne notları kullanılarakKovaryans Analizi yapılmıştır.Çalışmanın giriş bölümünde araştırma problemi tanıtılmış, çalışmanın amacınave önemine değinilmiş, sayıltılar ve çalışmanın sınırlılıkları sunulmuştur. Çalışma, ikiİngilizce öğretmeni ve iki devlet okulu, 92 öğrenci, bir ünite (?used to?), 4 saatlik biruygulama süresi, iki alt testten oluşan bir son test ve bir görüş anketi ile sınırlıdır.I. bölümde dilbilgisi, dilbilgisi öğretimine yönelik yaklaşımlar ve yöntemler,bağlam ve bağlam bilgisinin dilbilgisi öğretimindeki yeri ve öneminden bahsedilmiştir.Bu alandaki araştırma sonuçlarına yer verilmiştir.II. bölümde, araştırmanın yöntemi sunulmuştur. Araştırma grupları, araştırmadeseni, veri toplama araçları, işlem yolu ve veri analizleri hakkında ayrıntılı bilgiverilmiştir. Verilerin analizinde SPSS 10.0 programı kullanılmıştır.III. bölümde, problem ve alt problemlere ilişkin araştırma sonuçları şu şekildesunulmuştur:1. Dilbilgisini bağlam içinde öğrenen öğrencilerle, cümle düzeyinde öğrenenöğrenciler arasında dilbilgisi ve okuduğunu anlama becerilerindeki başarıları açısındanfark bulunamamıştır.2. Bulgular deney grubundaki öğrencilerin cümle düzeyindeki sorulardanoluşan A alt testinde, bağlam düzeyinde sorulardan oluşan B alt testine göre dahabaşarılı olduklarını göstermektedir (t= -3.468 sd= 48 p<0.001). Ancak, kontrolgrubundaki öğrencilerde alt testlere ilişkin başarıları arasında anlamlı bir farkbulunamamıştır.3. Deney grubunda cümle düzeyinde sorulardan oluşan dilbilgisi alt testi ile bualt teste ilişkin görüşleri arasında olumlu ve anlamlı bir ilişki olduğu yönünde bir eğilimolduğundan bahsedilebilir. (r= 0.350 p= 0.05)4. Bulgular, deney grubunda öğrencilerin bağlam düzeyinde sorulardan oluşanB alt testine ilişkin görüşleri ile bu alt testteki başarıları arasında bir korelasyonolmadığını göstermektedir. (r= 0.031 p= 0.83)5. Kontrol grubunda öğrencilerin cümle düzeyinde ve bağlam düzeyindesorulardan oluşan her iki alt teste ilişkin görüş ve bu alt testlerdeki başarıları arasındaolumlu ve anlamlı bir ilişki olduğu yönünde bir eğilimden bahsedilebilir.Anahtar Kelimeler: Bağlam, dilbilgisi öğretimi, öğrenci başarısı, öğrencigörüşü, korelasyon. The purpose of the study is to find whether there are differences in proficiencylevels in grammar and reading comprehension and whether there is a correlationbetween learners? success and their opinions about the sub-tests which reflect the twodifferent methods between the groups of students who are taught the same structure intwo different teaching methods- teaching grammar at the sentence level with the controlgroup and teaching grammar in context with the experimental group. To reach that aim,the two different teaching methods are implemented by two English teachers during oneunit. At the end of the treatment with the experimental group, the results of the post-testare analyzed and discussed on the basis of the methods.Introduction presents the problems, the purpose and the significance of thestudy, the assumptions and the limitations of the study. The study is limited with twostate schools and two English teachers in Mersin, four-period treatment in a week in theSpring Semester in 2004-2005 Academic Year, the unit ?used to? as the teaching point,92 seventh-grade students.In Chapter I, grammar and the approaches to teaching grammar, discourse andcontext and their importance in teaching grammar are discussed by taking the researchresults into consideration.In Chapter II, the method of the study is presented. The sample group, theresearch design, data collection materials, the procedure and the analysis of the study arepresented in a detailed way. The SPSS 10.0 program is used to analyze the data.In Chapter III, the research questions are answered and discussed in a detailedway. The findings in both the experimental and control groups are presented like this:1. There is not found a difference in terms of learners?score in sentence leveltest items (sub-test A) and text-based test items (sub-test B) between the students whoare taught the target structure in context and at the sentence level.2. The students in the experimental group are more successful in sentence-levelgrammar questions than in text-based questions. (t= -3.468 sd= 48 p<0.001) whilethere is not a difference in the control group.3. In terms of the correlations of both the experimental and control groups, inthe experimental group, findings show a tendency of a positive correlation between thelearners? opinions about the sentence-level test items and their success in this test.(r= 0.350 p= 0.05)4. In the experimental group, findings do not indicate a correlation between thelearners? opinions and their success in the text-based test items (sub-test B). (r= 0.031p= 0.83)5. There seems to be a tendency that there is a positive and significantcorrelation between the learners? opinions and their success in both grammar andreading comprehension sub-tests in the control group.Key Words: Context, grammar teaching, learner?s success, learner?s opinioncorrelation.
Collections