Kamu yönetiminde örgüt kültürü ve Mersin Defterdarlığı örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, kamu örgütlerinde varsayımlar, inançlar, değerler,normlar, semboller ve uygulamalardan oluşan örgüt kültürünün önemini vurgulamak ve birkamu örgütünde alt kültür grubu olan personelin, örgütsel yaşama yönelik algılamalarınıbelirlemektir. Mersin Defterdarlığı personelini kapsayan anket çalışmasının sonuçlarınagöre çalışanlar, aidiyet, semboller ve üst yönetim ile olan iletişim boyutunda olumsuzalgılamalara sahiptirler. Örgütsel yapı-işleyiş boyutunda da olumsuz algılamalarbelirlenirken, örgüt kültürü konusunda ise ortak algılamaların oluşmadığı görülmektedir.Bu sonuç, kurumun eski bir kültüre sahip olmasına rağmen ortak anlamlar üretemediğiniancak, örgütsel performansı yakından etkileyen örgüt yapısının işleyişinin geliştirilmesigerektiğini göstermektedir. The aim of this study is to emphasize the importance of organizational culturethat comprises assumptions, beliefs, values, norms, symbols and practices in the publicadministration and to determine the perceptions of staff -a subculture of the publicorganizations- about the organizational life. According to the public survey conducted onthe staff of The Financial Office of Mersin, the staff have negative strong perceptions oncommunication with administrators, symbols and identification dimensions. While themostly perceptions identified the ineffectiveness of organizational structure dimension, nocommon perceptions were found on the effectiveness and outcomes of organizationalculture. This result shows that, although the office has an old culture, it couldn?t produceshared meanings, but the operation of organizational structure have to be improved.
Collections