Alt testlerin farklı şekilde ağırlıklandırılmasının birey sıralaması açısından incelenmesi üzerine bir çalışma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, alt testlerin farklı şekilde ağırlıklandırması sonucu elde edilecekolan bileşke puanlara dayalı olarak yapılan birey sıralamaları arasındaki ilişkilerinincelenmesi ve eğer düşük ilişki söz konusu ise hangi ağırlıklandırma yönteminin psikometriközellikler bakımından üstün olduğunun bulunması amaçlanmıştır.Bunun için, sözcük alt testi, cümle alt testi ve paragraf alt testi olmak üzere 3 alttestten oluşan okuduğunu anlama yeteneğini ölçmeye yönelik bir sözel yetenek testigeliştirilmiştir. Sözel yetenek testinin alt testleri eşit, standart regresyon katsayısı, alt testgüçlüğü, alt testlerin ölçüt değişken ile olan ilişkileri, alt testlerin güvenirlikleri, alt testlere aitölçmenin standart hatasının tersi ve uzman kanısına dayalı olarak ağırlıklandırılmıştır.Herbir ağırlıklandırma yöntemine göre ağırlıklandırılarak oluşturulan bileşke testingüvenirliği, geçerliği ve bileşke puanlara dayalı birey sıralamaları arasındaki ilişkilerbelirlenmiştir.Farklı ağırlıklandırma yöntemlerine göre oluşturulan bileşik testlerin güvenirlikkatsayılarının 0.874 ile 0.888 arasında değiştiği gözlenmiştir.Farklı ağırlıklandırma yöntemlerine göre oluşturulan bileşik testlere ilişkinyordama geçerliği katsayılarının, bütün ağırlıklandırma modelleri için, açıklama yüzdelerininhemen hemen aynı olduğu gözlenmiştir.Farklı ağırlıklandırma yöntemlerine göre oluşturulan bileşke puanlara dayalı bireysıralamaları arasındaki ilişki için hesaplanan Spearman Sıra Farkları Korelasyon Katsayısı'nınoldukça yüksek ve birbirine yakın olduğu gözlenmiştir.Anahtar kelimeler: Eğitimde ölçme ve değerlendirme, alt test, bileşik test,ağırlıklandırma, birey sıralaması In this study, it has been aimed to determine the relationships of individualcomposite scores which have been obtained with differential weightings of subtests, and todetermine the best weighting procedure according to its psychometric features if lowrelationships exist among rank orders of composite test scores.In order to reach this goal, first of all, a verbal ability test has been improvedwhich consists of three sub-tests named word, sentence, and paragraph. Then, the subtests ofverbal ability tests have been weighted by using standard regression coefficient, subtestdifficulty, correlation coefficients, reliability coefficients, standard error of measurement andexpert judgmentsThe relationships among composite test reliability, validity, and individualrankings based on composite scores have been determined by weighting according to eachweighting procedure.The reliability coefficients of composite test scores which have been created byweighing differential weighting procedure change between 0.874 and 0.888.Predictive validity of composite test scores which have been found by usingdifferential weighting procedure has been found to have almost equal explained variancepercent.The relationship between composite test scores has been computed by usingSpearman Rank Order Correlation Coefficient and it has been seen that the correlationcoefficients seems to be quite high and closer to each other.Key words: Educational measurement and evaluation, subtest, composite test,weighting, individual ranking
Collections