Türkiye`de kredi kartı sunan bankalar ile Ankara ilinde yer alan turizm işletmeleri arasındaki pazarlama ortaklığının işletme performansı üzerindeki etkilerinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETÇalışmamızın ana amacı kredi kartı hizmeti sunan bankalarla turizm işletmeleriarasında kredi kartı kullanımına bağlı olarak oluşan stratejik pazarlama ortaklığının temelnedenlerini, ortak banka seçim kriterlerini, ortaklığın başarısını ve sonuçlarının işletmeninyapısı ile yöneticilerin genel özellikleri açısından incelemektir. Çalışmamızda ortaklığınyukarıda anlatılan boyutlarının sadece turizm işletmeleri tarafından değerlendirilmesine yerverilecektir.Yukarıda belirtilen amaçlara yönelik olarak Ankara'da bulunan 82 turizmişletmesinin bankalarla ilişkilerini yöneten üst düzey yöneticilerine, ölçek maddelerinin ilgilideğişkenlerle uyumunun istatistiksel açıdan güvenilir kabul edildiği 53 maddesinin 5'li Likerttipi ölçekten oluştuğu anket uygulanmıştır. şletme yöneticileriyle yüz yüze görüşülerekgerçekleştirilen anket uygulaması 30 ile 20 dakika arasında zaman aralığında yapılmıştır.Turizm işletmeleri kapsamına konaklama, seyahat acentesi, yiyecek ve içecek işletmeleri veeğlence işletmeleri dahil edilmiştir.Verilerin analizinden elde ettiğimiz sonuçlar, işletmelerin faaliyet türüne görepazarlama ortaklığı nedenlerinin istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar göstermekte olduğunuözetlemektedir. Buna göre konaklama ve seyahat acentelerinin yiyecek ve içecek ile eğlenceişletmelerine göre daha farklı nedenlerle ortaklık yaptığı anlaşılmaktadır. Ortaklık sonuçlarıölçeğinde şirket yapısı bağımsız değişkeni içerisinde yer alan uluslararası zincir işletmelerindaha yüksek puanlar aldıkları görülmektedir. Ortaklığın başarısı ölçeğinde ise lisans velisansüstü eğitime sahip olanların ortalığın başarısını değerlendirmede anlamlı ölçüde yüksekpuanlar aldıkları görülmektedir.Anahtar Kelimeler: Stratejik Ortaklık, Stratejik Pazarlama Ortaklığı, OrtaklıkMotivasyonu, Ortaklık Performansı Algısı iiEVALUATING INFLUENCES ON COMPANY PERFORMANCE OFMARKETING ALLIANCES BETWEEN CREDIT CARD ISSUING BANKS INTURKEY AND TOURISM COMPANIES WH CH ESTABLISHED IN ANKARAABSTRACTThe purposes of this study are to assess alliance success, alliance results,alliance partner selection criteria and alliance reasoning of strategic marketing alliancesbetween credit card issuing banks and tourism companies and to address perspective ofmanagers and influence of company attributives to these paradigms. Research in our studyonly comprises the part of the tourism companies.Questionnaires prepared with Five Likert type scale appropriate withmentioned goals above and applied to top managers of the 82 tourism companiesestablished in Ankara. Questionnaires had been applied face to face in 20-30 minutes timeperiod. In our study, tourism company comprises of hotels, travel agencies, food andbeverage companies and entertainment establishments.The results derived from analyses of data showed that alliance motives ofcompanies has statistically different features specially when variables are classifiedaccording to operating type. According to these result we can say that hotels and travelagencies have different alliance motive from food and beverage companies andentertainment establishments. The study results also suggested that international chainhotels have different alliance results and the managers answered the questionnaire havedifferent alliance evaluating according to their post graduate degree.Key Words: Strategic Aliances, Strategic Marketing Aliances, AllianceMotivation, Perceived Alliance Performance
Collections