Çocuk kitaplarında iletiler ve iletilerin aktarım biçimi (Sevim Ak örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çocuk hikâye ve romanlarının çocuğun içinde bulunduğu bilişsel, duyuşsal vetoplumsal gelişime göre iletiler içermesi ve bu iletilerin örtük bir şekilde metnin dokusunayerleştirilmesi gerekmektedir. Hikaye ve romanlardaki ileti cümlelerinde didaktik vehükmeden bir üslup yer alması ise çocuk gelişimi açısından yararlı bir davranış değildir.Bu çalışma, çocuk kitaplarındaki iletilerin ve iletilerin aktarılma biçimininçocuğun içinde bulunduğu bilişsel, duyuşsal ve toplumsal gelişim düzeyine uygunluğunuve bunların yazınsal niteliklerini araştırmak amacıyla yapılmıştır. Tez, Sevim Ak'ın onyedi kitabında yer alan altı roman ve doksan beş hikayesindeki iletiler ve iletilerinaktarılma biçimlerinden toplanan veriler üzerinde gerçekleştirilmiştir.Yapılan çalışmada Sevim Ak'ın kitaplarındaki iletiler ve iletilerin aktarılmabiçimi betimlenmiştir. Kitaplardaki iletiler belirlenmiş ve konularına göre gruplandırılaraksunulmuştur. letiler, aktarılma biçimi yönünden de incelenmiş ve özelliklerine göre örtük,dolaysız ve dolaylı olarak tasnif edilmiştir. Örtük iletiler konularına göre, dolaysız vedolaylı iletiler ise dilbilgisel ve anlamsal özelliklerine göre incelenmiştir. Söz konusueserlerin çocuklara neler kazandırabileceği, çocukların ilgi ve ihtiyaçlarına ne ölçüdeseslendiği ve eserlerde çocuğun gelişim özelliklerinin ne ölçüde dikkate alındığıdeğerlendirilmiştir.Anahtar Sözcükler: çocuk kitabı, çocuk edebiyatı, ileti, çocuk hikayesi, çocuk romanı,Sevim Ak Children stories and novels should contain messages regarding the children?scognitive, affective and social development, and these messages should be put in the text inan covered way. In stories and novels, message sentences shouldn?t contain a didactic anda reigning style.This research has been carried out to search the messages and the availability ofthe transferring style of them. The study has also been carried out to search the literaryquality of the messages. The research has been carried out in the light of the messages andtheir transfer styles. The message data has been gathered from six novels and ninety-fivestories among seventeen books of Sevim Ak.In he research, the messages in Sevim Ak books and their transfer styles havebeen analyzed with a descriptive method. The messages in books have been determinedand presented in a table by grouping under subjects. The messages have also beenexamined regarding their transfer styles, and they have been separated as implied, directand indirect. Implied message have been examined regarding their subjects, and direct andindirect messages have been examined regarding their grammatical and semantic features.The books mentioned earlier have been evaluated ragarding what can they give to children,to what extent they meet the children?s needs and interests and to what extent theyconsider the children?s development features.Key Words : Children?s book, children?s literature, message, children?s story, children?snovel, Sevim Ak.
Collections