Küresel ve yerel kültür bağlamında Türk özel televizyon yayıncılığı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Türk Özel Televizyonlarında yansıtılan küresel ve yerel kültürgöstergelerini betimleyebilmektir. Bu amaçla Türk Özel televizyonlarından seçilenprogramlar, mekan, dil, tüketim alışkanlıkları ve insan ilişkileri açısından geçmişdönemlerdeki televizyon programlarıyla farklılaşıp farklılaşmadığını betimsel bir araştırmaylaincelenmektedir.Araştırmada televizyonlarda ekilen kültürün küresel ve yerel kültürözelliklerini tespit etmeye yönelik kültürel göstergeler belirlenmiştir. Bu kültürel göstergeler;mekan, dil, tüketim alışkanlıkları ve insan ilişkileridir. Araştırmada 67 yargı cümlesibelirlenmiş ve bu yargılara Likert tipi ölçekle cevaplar aranmıştır. Araştırmaya iki sosyologve iki iletişim uzmanından oluşan dört kişilik uzman grubunun ön çalışmasıyla başlanmıştır.Bu çalışmadan alınan sonuçların onayı için sosyoloji, psikoloji, felsefe bölümü öğrencileri ileiletişim fakültesi öğrencilerinden oluşan 58 kişilik gruba aynı yargılar yöneltilmiştir.Veriler bağlı örneklemler için t testi ile analiz edilmiştir. Bulgular dönemselolarak incelendiğinde yerel kültürün tüketim alışkanlıkları ve insan ilişkileri açısındanfarklılaştığını, mekan ve dil açısından farklılaşmadığını göstermektedir. Küresel kültürgöstergeleri ise mekan, tüketim alışkanlıkları ve insan ilişkileri açısından farklılaştığını, dilgöstergesi açısından farklılaşmadığını göstermiştir.Anahtar Sözcükler: Küreselleşme-Yerelleşme - Küresel Kültür-Yerel Kültür -- ÖzelYayıncılık The purpose of this study is to descript the indicators of global and local culture inTurkish private televisions. For this purpose, some choosen tv programme in Turkishtelevision channels were examined whether there are any significiant differences betweenthree periods by the place, language, consumption habits and personel relationships with adescriptive study.In this study the cultural indicators were determined what the qualifications ofglobal and local culture at Turkish private television channels. This cultural indicators areplace, language, consumption habits and personal relationships. 67 opinion sentences wereestablished and they were searched for the answers with Likert Scale. At the begining ofthe study was started with the opinion of two sociologist and two communicationspecialist. After that it was asked 58 participants who were the student of sociology,philosophy, psychology and the communication faculty for the confirmation of theseopinions.For analysing the data, compare means and paired-sample t test was carried out.Findings showed that, there are significant differences in the point of consumption habitsand personal relationships in local cultural indicators between different periods and are notsignificant difference in the point of place and language. And also findings showed thatthere are significant differences in the point of place, consumption habits and personalrelationships in global cultural indicators and is not significant differences in the point oflanguage.Key Words: Globalization-Localization- Global Culture-Local Culture-PrivateBroadcasting
Collections