Kamu yönetiminde stratejik planlamaya geçiş: Mersin Milli Eğitim Müdürlüğü örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Son dönemlerde Türk kamu yönetiminde önemli değişiklikler yaşanmaktadır. Bunların en önemlilerinden birisi de 5018 nolu kanunun 9. maddesi ile gündeme gelen stratejik planlamadır. Eğitimsel ihtiyaçların giderilmesi amacıyla kıt olan kaynakların dengeli bir dağılımını yapılabilmek için stratejik planlamanın en uygun araç olduğu düşünülmektedir. Bu reform da daha önceki reformlar gibi her derde deva olarak görülse de bazı sıkıntıların yaşandığı hipotezimizi desteklemek amacıyla bu çalışma yapılmıştır.Tezimizde stratejik plan hazırlama çalışmaları Mersin Milli Eğitim Müdürlüğü'nün yürüttüğü süreç takip edilerek incelenmiştir. Tarihsel süreç irdelendikten sonra Mersin MEM'in stratejik plan hazırlarken yaşadığı sıkıntılar anketler ve röportajlar yardımıyla belirlenmiştir. Tespit edilen sorunların en önemlileri bilgi eksikliği, personel yetersizliği, koordinasyon sorunları, merkez-taşra ilişkileri, örgüt içi ilişkiler ve teknik sıkıntılardır. Recently, some important reforms have been enforced in Turkish Public Administration. One of the most important reforms is the strategic planning which came into question by the 9th article of the law no. 5018. It is thought that strategic planning is the most suitable appliance to make a well-balanced distribution of the poor sources for the purpose of solving the educational needs. Although this reform is also seen to be the solution of all the problems, like previous reforms, the thesis has been come out to support the hypothesis of some difficulties are experienced.In our thesis, strategic planning studies were analyzed which were executed by Mersin Directorate of National Education. After the historical progress has been studied, the problems which were faced during the preparation of strategic planning by Mersin Directorate of National Education have been identified with the help of the poll studies and interviews. The most important problems which were determined, are knowledge absence, lack of staff, coordination problems, centre-field connections, inter connections of organization and technical problems.
Collections