Tekrarlı ölçümlerden elde edilecek verilerle çift tutarlık indeksinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu arastırmada, bir ölçme aracının ne denli tutarlı sınıflama yaptıgını belirlemedealternatif yöntemler bulunması gerekliligi üzerine, Erkus (1999) tarafından gelistirilen ÇiftTutarlık ndeksinin (PÇT), aynı ölçegin 1-0 veya çoklu uygulanması arasında nasıl sonuçlaralacagı ve tekrarlı ölçümlerle yapılan irdelemelerin testleri yarıya bölmeyle aynı sonuçlarverip vermeyeceginin irdelenmesi amaçlanmıstır.Bunun için, Mersin Üniversitesi Egitimde Ölçme ve Degerlendirme Bilim Dalındabir grup arastırmacı tarafından gelistirilmis, henüz yayınlanmamıs, 4 dereceli Likert tipi birölçek olan Sorumluluk Ölçegi kullanılmıstır. Arastırmada, PÇT indeksinin aynı ölçegin 1-0 veçoklu puanlanan iki formundaki isleyisi incelenecegi için, ölçegin tepki kategorileri 1-0puanlanacak sekilde dönüstürülmüstür.1-0'lı ve çoklu puanlanan ölçegin, geleneksel düzeltmeli PÇT ve tekrarlı PÇTdegerlerinin içtutarlık katsayılarına oldukça yakın oldugu için güvenirlik, verilecek kararlarıntutarlıgına baktıgı için ise geçerlik belirleme yöntemi oldugu sonucuna ulasılmıstır.Tekrarlı PÇT, sınıflama ve sıralamanın zaman içindeki kararlılıgı; geleneksel PÇTise, yarıya bölmeden dolayı ölçegin içtutarlıgı bilgisini kapsamaktadır. Bu bakımdan, her ikiyöntemle elde edilen katsayıların amaca baglı olarak kullanılması sonucuna ulasılmıstır.Çoklu puanlamanın 1-0 puanlamaya göre daha üst ölçme düzeyine karsılıkgelmesinden dolayı, bireylerin sınıflanmasının ve sıralanmasının çoklu ölçekte daha duyarlıhale geldigi gözlenmistir. In this study, the aim is to investigation a scale of measurement to determineconsistency of classification and the need to find alternative methods Double ConsistencyIndex (PDC), which is improved by Erkus (1999) the outcome of the same scale when appliedbetween 1-0 or polytomous and the investigation of repeated measurements if they give thesame result with split half.For this study we used a 4 degree Likert type Responsibility Scale whish isimproved by a group of researcher in Mersin University Educational Measurement andEvaluation Science Section and not yet published. In the study, because we will investigatethe working of PDC index in two forms of same scale, 1-0 and polytomous, we transformedthe reaction categories of the scales so that they can be scored 1-0.We concluded that; because 1-0 and polytomous scored measures were very closeto internal consistency coefficients of conventional corrected PDC and repeated PDC values; itis reliability and because it shows the consistency of decision; it is validity.Repeated PDC shows stability of classification and ordering in time; conventionalPDC involves information about internal consistency because of split half. Thus, we concludedthat the coefficients that are obtained by both method must be used do to our purpose.Because polytomous scale is giving a better measurement when considered with1-0 scales we observed that classification and ordering of an individual will be more sensitivein polytomous scale.
Collections