Show simple item record

dc.contributor.advisorAkgün, Serap
dc.contributor.authorKahraman, Huriye
dc.date.accessioned2020-12-10T08:19:24Z
dc.date.available2020-12-10T08:19:24Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/221092
dc.description.abstractBu çalısmada empatik beceri egitiminin okul öncesi dönemdeki çocuklarınempatik becerilerini artırıp artırmadıgı ve sorun davranıslarını azaltıp azaltmadıgıincelenmistir. Arastırmaya Mersin'de bulunan 4 özel krese devam etmekte olan 5-6yaslarında toplam 51 kres ögrencisi katılmıstır.Arastırmada ön-test son-test kontrol gruplu arastırma deseni kullanılmıstır.Egitim programına baslamadan önce bütün çocukların empatik beceri düzeyleriölçülmüstür. Es zamanlı olarak sorun davranısları belirlemek üzere anne babalardan veögretmenlerden Conners Anababa ve Ögretmen derecelendirme ölçümleri alınmıstır.Çalısmada çocukların empatik becerilerini ölçebilmek için yüz ifadelerini tanıma,öykülerdeki kahramanların duygularını teshis etme ve duruma uygun empatik tepkiyiverebilme yeteneklerini degerlendiren bir batarya olusturulmustur. Bu batarya içerisinde 4temel duyguyu (mutluluk, üzüntü, öfke, korku) ifade eden fotograflar ve öykülerbulunmaktadır. Uygulama grubundaki çocuklara 5 kisilik gruplar halinde haftada 3 gün 30dakika empati egitimi verilirken kontrol grubuna böyle bir egitim verilmemistir. Empatikbeceri egitimi tamamlandıktan sonra hem deney hem de kontrol grubunun empatik beceridüzeyleri tekrar ölçülmüstür. Yine es zamanlı olarak anne babalardan ve ögretmenlerdenConners Anababa ve Ögretmen derecelendirme ölçümleri tekrar alınmıstır. BulgularEmpatik beceri egitiminin okul öncesi dönemdeki çocukların empatik becerileriniartırdıgını göstermistir.Kontrol grubunun Conners Anababa Derecelendirme ölçümleri geridönmediginden ve kontrol grubu ögretmenlerinden birinin ön-test ve son-testte yaptıgıdegerlendirmeler her madde için birebir aynı oldugundan uygulama ve kontrol gruplarıdavranım sorunları açısından karsılastırılamamıstır. Uygulama grubunun Conners Anababave Ögretmen Derecelendirme Ölçegi ön ve son-test sonuçları t testi ile karsılastırılmıs,Conners Ögretmen Derecelendirme ölçegi ?davranım sorunları? ve ?hiperaktivite? altölçeklerinden alınan puanların ön-testten son-teste anlamlı sekilde düstügü görülmüstür.Conners anababa derecelendirme ölçegi sonuçları ise sadece ?kaygı düzeyi? alt ölçegindeön-testten son-teste anlamlı bir düsüs oldugunu göstermistir.
dc.description.abstractThe purpose of the study was to examine whether empathy training increasepreschoolers? empathic skills and decrease their conduct problems. The sample wasconsisted of 51 preschoolers from four different child care centre in Mersin, Turkey. Apretest-posttest control group design was utilized. Before the training, children?s empathicskills were assessed by a picture-story measure including 4 photographs expressing fourbasics emotions and four stories in which a child experiencing one of these four basicemotions (happy, sad, angry, afraid). Children?s conduct problems were also evaluated byConners? Teacher Rating Scale and Conners? Parent Rating Scale. The training groupreceived the empathy education 3 times a week in 30 minute sessions over a 2 monthperiod.After the training, children?s empathic skills and conduct problems were assessedagain. As predicted, results indicated that empathy training increased preschoolers?empathic skills and decreased conduct problems.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleEmpatik beceri eğitiminin okul öncesi dönemdeki çocukların empatik becerilerine ve sorun davranışlarına etkisi
dc.title.alternativeThe influence of empathy education on the empathic skills and conduct problems of preschooler children
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentPsikoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEmpathic skill
dc.subject.ytmProblem behavior
dc.subject.ytmChild psychology
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.identifier.yokid9007775
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMERSİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid241000
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess