Ulusal eğitime destek kampanyası isimli eğitim programının değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu arastırmanın temel amacı, Mersin Halk Egitim Merkezi bünyesinde ?UlusalEgitime Destek Kampanyası? çerçevesinde sürdürülen okuma-yazma ve sanayi makinelerikullanımı isimli ögretim programının degerlendirmesini yapmak; kursiyer, mezun vekurslarda görev alan ögretmen görüslerine dayalı olarak, egitim programının basarısını tespitetmektir.Kursiyerlerin 14-23 yas grubunda bulundugu; kursiyerlerin yarıdan fazlasının ilçemerkezinde dogdugu, geriye kalanların digerlerinin de il merkezinde dogdugu görülmektedir.Kursiyerlerin bir kısmı üç ve daha fazla çocuga sahiptir. Çocukların bakımı için projekapsamında yürütülen anaokulu uygulaması kursiyerlerin yükünü hafifletmistir. Bu durum isekursa katılımı önemli ölçüde etkileyen bir unsurdur.Kursiyerler Sanayi makineleri kullanımı, okuma-yazma ve hesap yapmabecerileriyle yakından iliskili görünen davranısların büyük bir bölümünü günlük yasamlarındagösterebilmektedirler.Serbest Bölge'de kendilerine saglanan islere girmeyen mezunlar evlerine yakıntekstil atölyelerinde çalısmaya baslamıslardır. Bu bulgular, kadınların, egitimsizlik, issizlik vetoplumsal baskı olgusuyla karsı karsıya bulundukları konusunda ciddi ipuçları sunmaktadır.Anahtar Kelimeler: Ulusal Egitime Destek Kampanyası, Yetiskin egitimi, Andragoji. The main purpose of this study is to evaluate the curriculum called literacy andusage of industry machines that is applied in the border of ?The Campain to Support theNational Education? in Mersin and determining the success of the course based on the ideasof learners, graduates and the teachers who are working at the course.It is seen that the learners are between 14-23 years old, more than half of themwere born in rural areas and the rest of them were born in urban areas. Some of the learnershave three or more children. In the project the preschool that is used for looking after theirchildren gave them a hand. This situation is an element affecting the attendance of learnersmostly.They are able to use most of the behaviours related to the skills of usage ofindustry machines, literacy and calculation in their daily lives.The graduates who didn?t work in Free Zone have started to work in textileworkshops closer to their home. These findings present important clues on the subject ofwomen are face to face with the facts on uneducating, unemployment and social pressurephenomen.Key Words: Campaign to Support the National Education, Adult Education, Andragogy.
Collections