Bağımsız anaokulu yöneticilerinin bakış açısından okul yönetimi süreçlerinin işleyişi, sorunlar ve sorunlarla başa çıkma yolları (Mersin İli merkezi örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalısma bagımsız anaokulu müdürlerinin bakıs açısıyla, bagımsızanaokullarında planlama, karar alma, esgüdüm, iletisim ve degerlendirme süreçlerininisleyisini ve bagımsız anaokulu yöneticilerinin bu süreçlerde karsılastıkları sorunları vesorunlarla basa çıkma yollarını belirlemek amacıyla yapılmıstır.Arastırmanın örneklemini Mersin ili merkezinde görev yapan 6 anaokulumüdürü olusturmaktadır. Arastırmada kullanılan veriler, yüz yüze görüsme yöntemiyle,arastırmacı tarafından gelistirilen yarı yapılandırılmıs görüsme formu kullanılaraktoplanmıstır. 22 sorudan olusan bu görüsme formuyla toplanan ve ses kayıt cihazıaracılıgıyla kaydedilen veriler, bilgisayar ortamında yazıya aktarılmıs ve içerik analizikullanılarak analiz edilmistir.Bulgulardan yola çıkılarak bagımsız anaokullarında planlamaların büyükçogunlugunun zümre ve ögretmenler kurulu toplantıları aracılıgıyla yapıldıgı, yine butoplantılarda ve olusturulan komisyonlarda egitim-ögretim, bütçe, genel isler vb. konulardakararların alındıgı görülmektedir. Komisyonlar ve toplantılar haricinde müdürler kendibaslarına karar alabilmektedirler. Gerek okul-içi gerekse çevreyle kurulan esgüdümün deçogunlukla toplantılar aracılıgıyla saglandıgı görülmektedir. Okul-içi iletisim iklimininolumlu olması, az sayıda çalısanın bu durumda etkili oldugunun düsünülmesi iletisimsüreciyle ilgili öne çıkan bulgulardır. Veliler ve diger bagımsız anaokullarıyla iletisimolumluyken, üst ve diger kurumlarla iletisimde çesitli sorunlar yasanmaktadır.Degerlendirme sürecinde öne çıkan bulgular ise okul öncesi egitiminde uzman müfettissayısının yetersiz olması ve buna baglı olarak teftis ve degerlendirmelerde çesitlisorunların yasanmasıdır.Anahtar Kelimeler: Okul öncesi egitimi, okul yönetimi, yönetim süreçleri, anaokulumüdürleri. This study was conducted in order to determine the functioning of planning,decision-making, coordination, communication and evaluation processes in preschools andthe problems experienced through these processes from the views of preschooladministrators.The sample of the study is composed of 6 administrators who are employed inpreschools in the center town of Mersin province. The data used in this study werecollected through face to face interviews by using a semi-structured interview guidedeveloped by the researcher. The data collected with this guide including 22 items wereoriginally tape recorded, transcribed into text form and then content analysed.Results of the analysis revealed that beside planning in preschools wasperformed mostly through the meetings of subbranch teachers and teachers committees,other decisions about the daily aspects, budget and education are taken through thesecommittees and commissions. Apart from the these committees and commissions,administrators can also take decisions by themselves. It is also evident that, coordinationwithin the school and with the environment is also made by means of the meetings. Inaddition, interviewees proposed that there was an affirmative communication climatecaused by a limited number of employee in their school. However, while there is anafirmative communication with parents and other preschools, it is stated that somecommunication problems exist through communication process with the upper autoritiesand other educational organizations. An important finding about the evaluation processes isrelated with the insufficient number of specialized preschool education inspectors whichalso cause various problems in the inspection and evaluation processes.Key words: Preschool education, school administration, administrative processes,preschool administrators
Collections