Reklamların ve cinsiyet kimliği rolünün tüketicilerin satın alma davranışları üzerindeki etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Cinsiyet, özellikle tüketici davranışlarının tespitine yönelik olarak geleneksel pazarlamada uzun süreden beri kullanılmakta olan bir bölümlendirme değişkenidir. Ancak günümüzün hızla değişen dünyasında tüketici davranışlarını anlamada geleneksel kalıpların dışına çıkılması zorunluluğu doğmuştur. Tüketicilerin satın alma davranışlarını incelerken klasik faktörlerin dışında değişen, küreselleşen dünya düzeninin getirdiği birtakım yeni olgular da göz önünde bulundurulmalıdır. Bu noktada ?cinsiyet kimliği? son dönemde adından sıkça bahsettirmekle beraber pazarlamacılara tüketici davranışlarının karmaşıklığını çözmede yardımcı olabilecek bir kavram olarak karşımıza çıkmaktadır.Bu çalışmada, reklamların ve cinsiyet kimliği rolünün tüketicilerin satın alma davranışları üzerindeki etkisi ölçülmeye çalışılmıştır. Reklamlara ilişkin anket uygulamasıyla tüketicilerin cinsiyet kimliklerinin reklamlara verdikleri tepkiyi ve tüketicilerin cinsiyet kimliklerinin ilgilenim düzeyleri ile sosyo-ekonomik statü düzeylerinin cinsiyet kimliklerini etkileyip etkilemedikleri incelenmiş ve gerekli analizler yapılarak bazı anlamlı ilişkilerin varlığına ulaşılmıştır. Gender is a segmentation criteria which has been used for a long time especially for the analyses of consumer behaviour in traditional marketing. But an obligation has arised to digress the traditional patterns in order to understand consumer behaviour in our rapidly changing world. While analyzing consumer buying behaviour except classical factors it has to be taken into consideration new phenomenons coming with globalization. At this point, ?gender identity role? concept which makes itself rather frequently reminded may help marketing people to solve complex consumer buying behaviour.In this study it has been tried to measure the effect of advertisements and gender identity roles on consumer buying behaviour. Consumer?s gender identity?s response to advertisements, their involvement levels and whether their socio-economic status levels? effect their gender identities or not have been analyzed due to the applications of surveys oriented towards advertisements and some significant relations have been founded by making necessary analyses.
Collections