The use of electronic portfolio for pre-service student-teachers in language teacher education
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı İngilizce öğretmen adaylarının elektronik portfolyo (e-portfolyo) uygulamasına katılmalarına bağlı olarak tutumlarında ve başarı puanlarında farklılık olup olmadığını incelemektir. Bu nedenle öğrenme teorileri, öğretmenlik eğitiminde uygulamalar, yansıtıcı düşünme, portfolyo (çeşitleri, süreç, içerik, değerlendirme), e-portfolyo, e-portfolyonun avantajları ve dezavantajları ve öğretmenlik eğitiminde e-portfolyo konularına değinilmiştir. Yarı-deneysel olan bu çalışma ön test ve son test olmak üzere iki farklı ölçüm içermekte ve Mersin Üniversitesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümünde 2006-2007 bahar döneminde okuyan ve belirlenen devlet okullarında Öğretmenlik Uygulaması dersi gereği staj yapan kırkdört [44] İngilizce öğretmeni adayından oluşmaktadır.Giriş bölümünde çalışmanın amacı, önemi, araştırma soruları, sınırlılıkları ve terimlerin kavram tanımları gibi temel bilgiler verilmiştir.Birinci bölüm araştırmanın yazın taraması için bilimsel bir bağlam sunmaktadır. Bu bölüm öncelikle öğrenme teorileriyle ve öğretmenlik eğitimindeki çıkarımlarla başlamaktadır. İkinci kısımda yansıtıcı düşünmeye ve bunun öğretmenlik eğitimindeki önemine yer verilmiştir. Üçüncü kısımda ise sırasıyla portfolyo ile ilgili kavramlar ve e-portfolyo tanıtılmıştır. Bölüm öğretmen adaylarının eğitiminde elektronik portfolyonun kullanımıyla bitmektedir.İkinci bölümde araştırma deseni çerçevesinde araştırmanın çeşidi, veri toplama araçları, deney ve kontrol gruplarının denkliği ve Öğretmenlik Uygulaması dersinde e-portfolyo sürecinin uygulanması yer almaktadır.Üçüncü bölümde, araştırma sorularıyla ilgili bulgular ve tartışmalar yer almaktadır. Bu bulgular ışığında yorumlar tartışılmış ve öğretmen adaylarının eğitiminde bulgular ve e-portfolyo kullanımı arasındaki bağlantıyı sağlayabilmek için yazın taramasındaki çalışmalara atıfta bulunulmuştur.Sonuç bölümü araştırmanın önemini ve var olan çalışmalara katkısını vurgulamaktadır. Bu bölümde gelecekte yapılabilecek çalışmalar için öneriler yer almaktadır. Veri toplama aracı olarak öğretmen adaylarının başarı puanları ve Elektronik Portfolyo Kullanımına Karşı Tutum Ölçeği (EPTKÖ) kullanılmıştır. EPTKÖ ?kesinlikle katılmıyorum? (1) dan başlayıp ?kesinlikle katılıyorum? (5) la sonlanan Likert-tipi bir ölçektir. EPTKÖ araştırmacı tarafından öğretmen adaylarının e-portfolyoya karşı tutumlarını belirlemek için hazırlanmıştır. Bu tutum ölçeği öntest ve sontestte kullanılmıştır.Çalışmanın sonucu gösteriyor ki Öğretmenlik Uygulaması dersinde e-portfolyo uygulanırsa, öğretmen adaylarının e-portfolyo kullanımına karşı tutumları ve dersteki başarı puanları olumlu yönde gelişme gösterecektir. Tutumlar açısından, uygulamadan önce, EPKTÖ ön test ortalama puanları deney ve kontrol grupları için benzerdir (deney grubunun EPKTÖ ortalama puanı 134.91 ve kontrol grubunun EPKTÖ ortalama puanı 134.64 tür). Ancak, Öğretmenlik Uygulaması dersinde deney grubu ile e-portfolyo uygulamasından sonra kontrol grubunun EPKTÖ sontest ortalama puanlarının daha da düştüğü (134.36); deney grubundaki öğretmen adaylarının EPKTÖ sontest ortalama puanlarının (177.45) öntest ortalama puanlarından (134.91) daha da yükseldiği tespit edilmiştir.Farklılık manidardır (F1-42=105.380, p<0.01). Bu bulguya göre, e-portfolyo uygulamaları yardımıyla ders alan deney grubundaki öğretmen adaylarının e-portfolyo kullanımına ilişkin tutumlarında olumlu yönde gelişme olduğu, geleneksel yöntemle ders alan kontrol grubundaki öğretmen adaylarının e-portfolyo kullanımına ilişkin tutumlarının ise aynı düzeyde kaldığı ifade edilebilir.Deney ve kontrol grubundaki öğretmen adaylarının Öğretmenlik Uygulaması dersine ilişkin başarı notları arasındaki farkın manidarlığı, ilişkisiz örneklemler için t-testi yardımıyla incelenmiştir. Deney grubundaki öğretmen adaylarının Öğretmenlik Uygulaması dersindeki başarı ortalaması (94.68), kontrol grubundaki öğretmen adaylarının başarı ortalamasından (87.50) daha yüksektir (t42=3.151, p<0.05). Bu durumda e-portfolyo uygulamasının öğretmen adaylarının e-portfolyo kullanımına ilişkin tutumlarında ve başarı puanlarında olumlu bir etkisi olduğu sonucuna varabiliriz.Anahtar Kelimeler: e-portfolyo, İngiliz Dili Öğretiminde e-portfolyo, Yansıtıcı Öğretme, Tutum Ölçeği. The aim of the present study is to examine the attitudes and the achievement scores of English pre-service student-teachers according to their participation in electronic portfolio (e-portfolio) implementation in the Practice Teaching course. The related issues, namely theories of learning and implications for teacher education, reflective thinking, portfolios (types, process, content, and assessment), e-portfolios, pros and cons of e-portfolios, and e-portfolios in teacher education have been covered in this study. This quasi-experimental study consists of two different measurements (pretest and posttest) for forty-four pre-service student-teachers [n= 44] from Mersin University Foreign Language Education Department, who were doing their teacher training at state schools in 2006-2007 spring semester as a Practice Teaching course requirement.The introduction presents the background information about the purpose of the study, the research questions, the significance, and limitations of the study and operational definitions of the terms.Chapter I provides a scholarly context for the research with review of literature. Firstly, this chapter begins with theories of learning and their implications for teacher education. The second part includes reflective thinking and its importance in teacher education. The concepts related to portfolios and e-portfolios are introduced respectively in the third part. This chapter ends with the use of e-portfolio in initial teacher education.Chapter II presents the research design which includes type of research, participants, data collection instrument, equality of the experimental and control groups, and implementation of e-portfolio process in the Practice Teaching course.Chapter III provides the findings and discussion related to the research questions. In the light of the findings, the results are discussed and the studies in the review of literature are referred to provide a relationship between the findings and the existing studies on the use of e-portfolio in initial teacher education.The conclusion highlights the importance of the research and contributions to the existing studies. It also provides further implications for a future study. Achievement scores and Attitude Scale Towards The Use of Electronic Portfolio (ASTUEP) are used as data collection instruments. ASTUEP is a Likert-type scale ranging from ?strongly disagree? (1) to ?strongly agree? (5) and it is prepared by the researcher to identify the attitudes of the pre-service student-teachers towards the use of e-portfolio. It is used as pretest and posttest.The result of the study is that if we carry out the e-portfolio implementation in the Practice Teaching course, it will improve the attitudes of the pre-service student-teachers towards the use of e-portfolios and it will increase their achievement scores in the course positively. In terms of the attitudes, it is found that ASTUEP pretest mean scores for the experimental and the control group are similar to each other (ASTUEP mean score of the experimental group is 134.91 and ASTUEP mean score of the control group is 134.64). Yet, after the e-portfolio implementation with the experimental group in the Practice Teaching course, it is found that ASTUEP posttest mean scores of the control group have become even lower (134.36), ASTUEP posttest mean scores of the pre-service student-teachers in the experimental group (177.45) is higher than their pretest mean scores (134.91). The difference is significant (F1-42=105.380, p<0.01). Therefore, it can be interpreted that there is a positive improvement in the attitudes of the pre-service student-teachers who have experienced an innovative learning method (e-portfolio) while the attitudes of the pre-service students who have not taken part in the new method remain similar.As for the achievement scores of the pre-service student-teachers at the end of the semester, the achievement scores out of the Practice Teaching course have been analyzed through unrelated samplings for t-test for each group. The mean score of the pre-service student-teachers? achievement scores in the experimental group for the Practice Teaching course (94.68) is higher than the mean score of the pre-service student-teachers? achievement scores in the control group (87.50) (t42=3.151, p<0.05). Hence, it is concluded that the e-portfolio implementation in the Practice Teaching course has a positive impact on the achievement scores and the attitudes of the pre-service student-teachers towards the use of electronic portfolios.Key Words: e-portfolios, e-portfolios in ELT, Reflective Teaching, Attitude Scale.
Collections