Resim`de `takı` `takı`da `resim` ilişkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada resimde `takı', Takıda `resim' ilişkisi anlamsal ve resimsel ölçütlerle incelenmiştir. Resim ve takı aynı anlam temelinde ortaya çıkmıştır. Her ikisi de bireyin varlığından itibaren kendisini ifade etmesinde, çevresiyle ilişki kurmasında önemli araçlar olmuş, inanç, güç, estetik kavramlarıyla yaşamında önemli yer tutmuştur.Kendini korumak için mağara duvarlarına resimler çizen insanla, boynunda kurban ettiği hayvanın kemiklerini taşıyan insan, aynı inançla bu eylemi gerçekleştirmiştir. Diğer yanda gösterişinin olabildiğince betimlendiği tabloları başka ülkelere hediye yollayan, ya da sarayın en görünür duvarlarında sergileyen insanla, tüm servetini sırtına giyinip çıkan insan aynı iktidar vurgusunu yaşatmıştır. Takının ve resmin gösterge niteliği günümüz açısından bambaşka bir başlıkla incelenmelidir. Post-modern birey kendi yabancılaşmasını, kendisini ifade edip etmediğini sorgulamadan taktığı takılarla göstermektedir. Elbetteki bu takıların gösterge niteliği farklı sosyolojik durumlar araştırılarak ortaya konulabilir.Resimler üzerindeki takılara bakılırken, takının resmin çözümlenmesine önemli anlamlar kattığı görülmüştür. Bu anlamda resim döneme tanıklık eden belge niteliği taşırken, takının tarihi açısından önemli ipuçları vermektedir. Takı üzerindeki resimler ise; resimsel olmaktan çok simgeseldir. Takının malzemesi ve ergonomisi bunlar üzerindeki resimlerin naif, minyatür diyebileceğimiz resimler olarak yer almasına imkan sağlamıştır. Takı ve resmin yüzey problematiği, anlamı da içine alarak uygulama çalışmalarıyla sonuçlandırılmıştır.Anahtar Kelimeler: takı,inanç, tılsım,kimlik, iktidar, anlam, Semantic and pictorial research of relevancy between jewelery in painting and painting in jewelery has been analysed in this working. Picture and jewelery came forward in the same effect. Both of them, take an important place from the begining of the individuals existance to express oneself, important devices to establish a relationship around enviroment, in faith, power and esthetic consept.The human being who drawn picture on to the cave wall they lived in and the one who wears the neckless of the bones that he victimize are proceed action with the same faith. On the other side the human who sent the glossy paintings as a gift to the other country or hang them on the most visible wall in their palace and the human who wears all his wealth on him, have kept alive the same power emphasis. Exhibit of jewelery and painting have to be rewiev in another title. A post modern person betray herself by wearing jeweleries without interrogating if they are reflecting herself or not. Of course these jeweleries exibition can also execute by searching different sociological case.While looking at the jewelery in painting, its occur that the jewelery gives meaning to the painting. In this sense while painting carry an eligibility of the periods testimony, gives important presumption of the jeweleries history. The pictures on the jewelery are not only pictorial but also more figurative. Material and the ergonomi of the jewelery allows picture to be naive and miniature. Problematique of the surface of jewelery and the picture, accomplished application study by absorbing the meaning.Keywords : Jewelery, Faith, Charm, İdentitiy, Power, Meaning
Collections