Boş zamanları değerlendirmeye yönelik hazırlanan grup rehberliği programının öğrencilerin saldırgan davranışları üzerindeki etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada 10- 11 yaşlarında ilköğretim birinci kademeye devam eden saldırganlık düzeyi yüksek öğrencilerin, saldırgan davranışlarını azaltmaya yönelik boş zaman değerlendirme grup rehberliği programının etkililiği araştırılmıştır.Araştırma, ön test, son test kontrol gruplu yarı deneysel araştırma modeline göre düzenlenmiştir. Araştırma evrenini, Mimar Sinan İlköğretim Okulunda 2007- 2008 Eğitim- Öğretim yılında 4 ve 5. sınıfa devam eden (10- 11 yaşında) 220 öğrenci oluşturmuştur. Çalışma grubu, saldırganlık düzeyi yüksek 42 (kız:21; erkek:21) gönüllü öğrenciden oluşmuştur.Öğrencilerin saldırganlık düzeyleri, Şahin tarafından geliştirilen ve geçerlik güvenirlik çalışması yapılan ?Saldırganlık Ölçeği? ile ölçülmüştür. Öğrencilerin demografik özelliklerini belirlemek amacı ile araştırmacı tarafından hazırlanan, ?Kişisel Bilgi Formu? kullanılmıştır. Deney gurubunu oluşturan 14 öğrenciye (7 kız;7 erkek) haftada bir, 90 dakika olmak üzere 8 haftalık boş zamanlarını değerlendirmeye yönelik hazırlanan grup rehberliği programı, plasebo gurubunu oluşturan 14 öğrenciye (7 kız;7 erkek) haftada bir, 90 dakika olmak üzere 8 haftalık mesleki rehberlik programı uygulanmıştır. Kontrol gurubunu oluşturan 14 öğrenciye (7 kız;7 erkek) ise herhangi bir işlem yapılmamıştır.Araştırmadan elde edilen verilerin istatistiksel analizleri için ?SPSS? paket programının 11.5 sürümü kullanılmıştır. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde, Kruskal- Wallis Testi, Mann- Whitney U Testi ve Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi' nden yararlanılmıştır. Bu araştırmada hata payı üst sınırı 0.05 olarak kabul edilmiştir.Elde edilen bulgulara göre deney grubuna uygulanan, boş zaman değerlendirmeye yönelik hazırlanan grup rehberliği programının, öğrencilerin saldırganlık düzeylerini azaltmada etkili olduğu görülmüştür. This study handles the effects of the group guidance program for the organization of leisure times on the first level primary education students between the ages 10-11 and with high levels of aggressiveness.The research was based on semi-experimental research model evaluating control groups using pre-tests and final tests. The research covered a total of 220 students from Mimar Sinan Primary School who continued their primary education in 4th and 5th grades in the term 2007-2008. These students were between the ages of 10-11. The study group comprised of a total of 42 voluntary students (21 boys and 21 girls) with high levels of aggression.Level of aggressiveness of these students were evaluated by the Aggressiveness Scale that was developed by Şahin and the validity of which was tested. Personal Data Form developed by the researcher was used to record certain demographical features of students covered. 14 students (7 boys and 7 girls) of the experiment group were subjected to a 90-minute leisure time organization guidance program once every week for a period of 8 weeks. 14 students (7 boys and 7 girls) of the placebo group were subjected to a 90 minute vocational and educational guidance program once every week for 8 weeks. 14 students (7 boys and 7 girls) were not subjected to any programs.11.5 version of the SPSS program pack was used for the statistical analysis of data collected by the research. Kruskal- Wallis Test, Mann-Whitney U Test and Wilcoxon Marked Sequence Test were used for the analysis of data gathered. Maximum error margin in this study was established as 0.05 in this study.Data collected revealed that the group guidance program that was developed for the organization of leisure time was effective for decreasing the level aggressiveness of students.
Collections