İşletmeler arasında stratejik iş birlikleri: Yiyecek-içecek işletmelerinde bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde var olan yoğun ekonomik ve finansal rekabet, işletmelerin varlığını sürdürme ve gelişmeyi sağlama zorunluluğu, ulusal ve uluslararası firmalar üzerinde ciddi bir baskı oluşturmaktadır. Oluşan baskı, işletmelerin tek başlarına mücadele etmeleri ve başarılı olmalarını gittikçe güçleştirmektedir. İşletmelerin belirtilen rekabet koşullarında güçlü kalabilmelerinin ön koşulu olarak, başka firmalarla iş birliği yapmaları ve beraberce kazanmaları düşüncesi iş dünyasında son yıllarda gelişmeye başlamıştır.Stratejik iş birlikleri ile işletmeler kendi öz yapılarını korurken, daha büyük işleri diğer firmalarla birlikte yaparak hem bağımsızlıklarını korumakta, hem de kendi kapasitelerini aşan işleri gerçekleştirebilmektedirler. Stratejik iş birliği faaliyetleri günümüzde, otomotiv, iletişim, sağlık ve hizmet endüstrilerinde sıklıkla karşımıza çıkmaktadır. Kendine özgü bir yapısı bulunan yiyecek-içecek endüstrisinde, daha kaliteli ve güvenli hizmet, daha çok kişiye ulaşabilmek ve ulaşılan kişilere daha yüksek hizmet standartları sağlamak temel hedeflerdir. İşletmelerin, söz konusu hedeflere ulaşmak, güçlerini kaybetmemek hatta daha dinamik bir örgüt yapısına kavuşmak için yeni yollar bulmaları zorunludur. Stratejik iş birlikleri de (franchising, dış kaynaklardan yararlanma (outsourcing), ortak girişimler vb) bu açıdan önem taşıyan uygulamalar olarak ileri sürülebilir. Dolayısıyla önümüzdeki yıllarda stratejik iş birliklerine daha sıklıkla başvurulması ve türlerinin daha da artması beklenmektedirAnahtar Kelimeler: Stratejik İş Birliği, Stratejik İş Birliği Çeşitleri, Yiyecek-İçecek Endüstrisi Fierce economic and financial competition prevailing in the business world and the necessity for survival and growth put a great pressure on both national and international companies. This pressure makes it difficult for companies to compete and be successful individually. Under these circumstances, collaborating with other companies and winning together is the prerequisite for reaching a more powerful state. The reasons behind forming these alliances are reducing costs as well as gaining competitive advantage. Strategic alliances enable organizations to undertake greater business projects with other companies, while preserving their own identity.Today, strategic alliances has different forms; ranging from simple verbal agreement to an alliance and they can be seen in various industries such as automotive, communication, health and service. In food and beverage industry that has characteristics of its own, better quality, more reliable service, being able to reach more people and providing those with the highest service standards are the main objectives. In order to reach these objectives, new approaches must be found. Strategic alliances namely franchising, outsourcing, join ventures are stated to be the most effective one of these approaches. It is predicted that both the number of strategic alliances and their types is going to increase in the future.Strategic Alliance, The Types of the Strategic Alliances, The Food and Beverage Industry
Collections