Mersin ili inanç turizmi potansiyelinin değerlendirilmesi: Mersin`de inanç turizmine katılanların profili üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yüzyıllar önce başlayan turizm hareketleri, günümüzde çok yönlü bir ekonomik ve sosyal olgu haline gelmiştir. Turistlerin en önemli ilk iki seyahat nedeni tatil ve iş olmakla birlikte, yapılan araştırmalar dinsel öğelerin de önemli bir yer tuttuğunu ortaya koymaktadır. İnanç turizmi, dinin motive ettiği her türlü seyahat olarak kabul edilebilir. Mersin ulusal ve uluslararası inanç turizmi hareketleri açısından önemli bir potansiyele sahiptir. Örneğin; Tarsus başta Hıristiyanlar olmak üzere, Müslümanlar ve Yahudiler için de bir çekim merkezidir. Bununla birlikte, Mersin'in inanç turizmi açısından sahip olduğu potansiyelin çeşitli nedenlerle tam olarak değerlendirilemediği söylenebilir.Mersin'de inanç turizmini konu edinen bu yüksek lisans tezi çalışması çerçevesinde iki ayrı bölümden oluşan bir araştırma yapılmıştır. Birinci bölüm, Mersin'in inanç turizmi açısından sahip olduğu sorunlar, çözüm yolları, güçlü/zayıf yanları ve fırsatları/tehditlerini belirlemeye yöneliktir. Keşifsel tarzda planlanan bu araştırma 2008 yılı Nisan- Mayıs ayları arasında Mersin'de inanç turizmi açısından fikir yürütebilecek farklı kesimlerden 25 kişiye açık uçlu yedi sorunun sorulmasıyla gerçekleştirilmiştir. Alınan yanıtlar kodlamaya dayalı içerik analizine tabi tutulmuştur. Bu araştırmada, Mersin'de inanç turizminin en büyük sorununun tanıtım eksikliği olduğu ortaya çıkmıştır. Bunun dışında ören yerlerinin bakımsızlığı, turizm sektöründe çalışan personelin eğitim yetersizliği, bilinçsizlik ortaya çıkan sorunlar arasındadır. İnanç çekim merkezlerinin varlığı en sık dile getirilen güçlü yan iken, halkın bilinçsizliği ve inanç değerlerini koruma ve güzelleştirme eksiği en çok belirtilen zayıf yanlardır. Kültür ve Turizm Bakanlığınca belirlenen inanç koridoru üzerinde bulunması en sık dile getirilen fırsat iken, yoğun göç en çok belirtilen tehdit olmuştur.İkinci bölüm ise Mersin'e inanç turizmi kapsamında gelen turistlerin profilini ve seyahatleri sırasındaki tatmin düzeylerini belirlemeye yöneliktir. Gelen turistler, yüksek eğitim düzeyine sahip, daha çok arkadaş grubuyla gelen ve % 54 oranında kadınlardan oluşmaktadır. Mersin'e inanç turizmi amacıyla gelenler içinde yabancı turist oranı daha fazladır (% 55). En fazla ziyaret ettikleri yer Aziz Pavlus Kuyusudur.Anahtar Kelimeler: İnanç turizmi, İnanç, Mersin Tourism movements had launched hundreds of years ago until they have become a multi-directional economic and social fact. Although the two primary reasons for traveling are holiday and business, researches demonstrate that religious inducements among the most essential causes in the tourism movements witnessed at the time present. Belief tourism could be admitted as a special kind of travel induced by religion. Mersin possesses huge nationwide and international belief tourism potential. For instance, Tarsus is not a center of attraction for Christians only but for Muslims and Jews as well. Besides, the potential of belief tourism in Mersin has not been exploited properly for various reasons.This research has two parts and has been carried out within the framework of the present graduate degree thesis which takes Mersin?s belief tourism as a topic. The first part deals with issues, solutions, strength/weakness points and opportunities/threats of Mersin?s belief tourism. This heuristically planned research has been implemented in the manner of directing seven open ended questions to 25 different individuals about belief tourism in Mersin between months April through May 2008. Answers received were subjected to content analysis based on codification. In this research, it was revealed that lack of advertisement was the biggest problem of Mersin?s belief tourism. Apart from this, the dilapidation of the ruins, lack of education people employed in tourism business and insensibleness are among the emerging issues. While the existence of belief attraction centers was a most frequently depicted strong aspect, public?s insensibleness and lack of protection of and embellishment of belief values are the weakest points frequently mentioned. While opportunity is the most often mentioned fact on the belief corridor determined by the Ministry of Culture and Tourism, the mass immigration has become the most designated threat.The second part handled the determination of profiles of tourists who come to Mersin under belief tourism scope and their levels of satisfaction during their journeys. Arriving tourists were found to be highly educated, accompanying group of friends and 54% of them were women. The percentage of foreign tourists coming to Mersin for belief tourism is larger (55%). St. Paul?s Well is the primarily visited place.Keywords: Belief tourism, belief, Mersin
Collections