Günümüzdeki vurmalı çalgılar`ın değişimi ve kullanım yöntemleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalısmada, günümüzde birçok çesidi olan vurmalı çalgılar içinde, klasik batımüziği orkestralarında en çok kullanılan vurmalı çalgılar tanıtıldı; bu çalgıların 16.yüzyıldan bugüne gelisimi ve kullanım teknikleri incelendi. Bu süreç içinde vurmalıçalgıların enstrüman olarak çesitlilikleri ele alındı ve bu çalgılar yapısal farklılıklarına veses tınılarına göre iki grup halinde incelendi. Bu gruplar: 1-Ses perdesi olan enstrümanlar(?diofonlar); 2-Ses perdesi olmayan enstrümanlar; 3- Efektif olarak kullanılan enstrümanlar.Bu çalısmanın birinci bölümünde ses perdesi olan enstrümanlar baslığı altında,timpani; tahta tuslu estrümanlar (silofon, marimba) ve metal tuslu enstrümanlar(glockenspiel, vibrafon, campana) orkestradaki gelisimi ve kullanım teknikleri bakımındanele alındı. ?kinci bölümde, ses perdesi olmayan enstrümanlar baslığı altında, deri yüzeylienstrümanlar (trampet, grand cassa, tamburino); tahta yüzeyli enstrümanlar (wood blok,kastanyet, whip) ve çelik yüzeyli enstrümanlar (tam tam-gong, triangle, piatti) orkestradakigelisimi ve kullanım teknikleri bakımından ve çalısmanın üçüncü bölümünde rüzgarmakinesi, araba klaksonu, düdük çesitleri, cowbell, cabasa ve kaynana zırıltısı gibienstrümanlar ele alındı. In this work, within the percussion instruments which have a lot of types today,the most widely used percussion instruments in the western classical music are introduced;development and usage techniques of this instruments since the sixteenth century areanalyzed. In this process, diversity of percussions as instrument are analyzed in two groupsaccording to their structural differences and timbre of sound. Groups are: 1- Instrumentswith intonation; 2- Instruments without intonation; 3- Instruments used effectively.In the first part of this work that is instruments with intonation; timpani, instruments withwooden keys (silofon, marimba) and instruments with metal keys (glockenspiel, vibrafon,campana) are discussed in terms of their development in the orchestra and their usagetechniques. And in the second part of this work that is instruments without intonation;instruments with leather surface (trumpet, grand cassa, tamburino), instruments withwooden surface (wood block, kastanyet, whip) and instruments with steel surface (tam tamgong,triangle, piatti) are discussed in terms of their development in the orchestra and theirusage techniques. The third part of this work is composed of the instruments such as windmachines, horns, some types of whistles, cowbells, cabasa and rattles.
Collections