Öğretmenlerin fen öğretimi öz yeterlik inançları ile bilgisayar kaygıları arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Öğretmenlik mesleği, mesleki alan bilgisi yanında öz yeterlik duygusu taşımayı da gerektirir. Öğretmenlerin sahip oldukları öz yeterlik duygusunun belirlenmesi, öğrencilerin öz yeterlik duygusunun gelişimi açısından oldukça önemlidir.Bu araştırma ilköğretim okullarında Fen ve Teknoloji dersine giren öğretmenlerin fen öğretimine yönelik öz-yeterlik inançları ile bilgisayar kaygısı arasındaki ilişkiyi değerlendirmek amacı ile yapılmıştır. Araştırma Mersin İl merkezi içerisinde yer alan 30 kamu ilköğretim okulunda görev yapan seçkisiz olarak belirlenmiş Fen ve Teknoloji dersine giren 126 öğretmeni kapsamaktadır.Araştırma sonuçları, Fen ve Teknoloji dersine giren öğretmenlerin fen öğretimi öz-yeterlik ölçeğinin kişisel öz-yeterlik ve sonuç beklentisi alt boyutlarında inançlarının iyi düzeyde olduğunu göstermiştir. Analiz sonuçları Fen ve Teknoloji dersine giren öğretmenlerin cinsiyet, yaş, görev yılı değişkenlerine göre fen öğretimine yönelik öz-yeterlik inanç ölçeğinin alt boyutlarından aldıkları puanlar arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Bunlara ek olarak Fen ve Teknoloji dersine giren öğretmenlerin cinsiyet değişkenine göre bilgisayar kaygı ölçeğinin alt boyutlarından aldıkları puanlar arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır, görev yılı ve yaş değişkenlerine göre anlamlı farklılık bulunmuştur. Fen öğretimi öz yeterlik inancı boyutlarından biri olan ?kişisel öz yeterlik inancı? bilgisayar kaygı ölçeği boyutlarından ?bilgisayarı etkili kullanabilme ve bilgisayar öğrenme kaygısı? arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunmaktadır.Anahtar Kelimeler: öz-yeterlik inancı, fen bilgisi öğretimi, bilgisayar kaygısı, fen bilgisi öğretmenleri The profession of teaching requires possessing the feeling of self-efficacy as well as the professional field knowledge. It is quite important to determine the feeling of self-efficacy teachers possess in terms of the development of the feeling of students? self-efficacy.This study aims to evaluate relationship between self-efficacy belief towards science education of the teachers of Science and Technology and computer anxiety. Study includes 126 Science and Technology teachers and classroom teachers work in 30 public primary schools that are located in the center of Mersin. Participants were chosen randomly.The results showed that participants were a good level in sub-dimension of personal self-efficacy and result expectation of the self-efficacy scale of science education. The results of the analysis have not been able to find a meaningful difference among points teachers got from the lower dimensions of the self-efficacy scale towards science education according to variables of the sex, age and working years of participants. In addition to this, a meaningful difference has not been found with respect to sex variables among the points participants got from the lower dimensions of computer anxiety scale, but a meaningful difference has been found with respect to variables of age and working years. There is a meaningful relationship in a positive way between one of the dimensions of self-efficacy belief towards science education, `personal self-efficacy belief?, one of the dimensions of computer anxiey scale, `using computer efficiently? and `computer learning anxiety.?Keywords: self-efficacy belief, science education, computer anxiety, science teacher
Collections