Göç eden ailelerin çocuklarının okul öncesi eğitim alan ve almayanlarının ilkokuma-yazma becerilerinin gelişimine yönelik ilköğretim 1. sınıf öğretmen görüşleri: Mersin örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, ilköğretim 1. sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre Mersin ilinde yoğun göç alan bölgelerdeki öğrencilerin ilk okuma yazma becerilerinin okul öncesi eğitim alma durumlarına göre, nasıl olduğunu tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Çalışmada, var olan bir durumun ortaya konulması amaçlandığından tarama modeli kullanılmıştır.Araştırma, 2008?2009 eğitim öğretim yılının ikinci döneminde Mersin ilinde yoğun göç alan bölgelerde bulunan ilköğretim okullarında görev yapan toplam 54 ilköğretim birinci sınıf öğretmeni üzerinde anket çalışması yapılarak gerçekleşmiştir.Araştırma sürecinde, öğretmenlere uygulanan anket ve görüşme sorularından elde edilen verilerin istatistiksel çözümlemelerinde SPSS 15 paket programı kullanılmıştır. Verilerin analizinde frekans, yüzde, t-testi, Anova testi ve Tukey HSD kullanılmıştır.Araştırmada elde edilen bulgular aşağıdaki biçimde özetlenebilir:?Öğretmenlere göre, göç eden bölgelerdeki okul öncesi eğitim alan öğrencilerin okul öncesi eğitim almayanlara göre okuma, yazma ve görsel okuma becerileri yönünden daha başarılıdır.?Öğretmenlerin cinsiyetlerine göre göç eden bölgelerdeki ilköğretim 1.sınıf öğrencilerinin okuma ve yazma becerileri ile ilgili görüşleri arasında erkek öğretmenlerin lehine anlamlı farklılık bulunmuştur. Ancak görsel okuma becerileri ile ilgili görüşleri arasında anlamlı farklılık bulunmamıştır.?Öğretmenlerinin kıdemlerine göre, göç eden bölgelerdeki öğrencilerin okuma becerileri ile ilgili görüşleri arasında anlamlı farklılık bulunmamıştır.?Öğretmenlerin mesleki kıdemlerine göre, göç eden bölgelerdeki öğrencilerin yazma becerileri arasında 1?10 yıl kıdem aralığındaki öğretmenler lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. Ancak görsel okuma becerileri ile ilgili görüşleri arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır.?Öğretmenlerin mezun oldukları okullara göre, göç eden bölgelerdeki öğrencilerin okuma becerileri ile ilgili görüşleri arasında 2 yıllık eğitim enstitüsü mezunu öğretmenler lehine anlamlı bir fark bulunmuştur.?Öğretmenlerinin mezun oldukları okullara göre, göç eden bölgelerdeki öğrencilerin yazma ve görsel okuma becerileri ile ilgili görüşleri arasında anlamlı farklılık bulunmamıştır.?Öğretmen görüşlerine göre, göç alan bölgelerde okul öncesi eğitimin okuma yazma becerisinin gelişimine farklı yönlerden katkı sağladığı, ancak okul öncesi eğitim alan öğrencilerin dersten çabuk sıkıldıkları sonucuna ulaşılmıştır. The present study aims to investigate primary writing skills of the pupils who went to kindergarten and who did not based on the views of first grade class teachers in the primary schools of Mersin in areas with intense migration. As the present study aims to investigate a current situation, a survey model was used.This study is a survey made with 54 first grade primary school teachers in areas with intense migration in Mersin during the second semester of the 2008-2009 academic year.SPSS 15 package program was used to analyze the data obtained. Hence, frequency, percentage, T-test, ANOVA, and Turkey HSD were employed for the analysis procedure.The findings obtained in the study can be summarized as follows:?According to teachers? views, pupils who went to kindergarten are more successful in reading, writing, and sight reading compared to the children who did not.?On comparing gender of the teachers and their views on the first graders? reading and writing skills there was a meaningful difference in favor of the male teachers. However, there was not any meaningful difference concerning their views on sight reading.?There was not a meaningful difference in the comparison of teachers? seniority and their views on students reading skills.?There was a meaningful difference in favor of the teachers at the 1-10 years seniority interval in regard to pupils writing skills. However, there were not any meaningful differences with regard to sight reading.?According to the teachers? graduate schools; there was a meaningful difference concerning students? reading skills in favor of the teachers graduated from 2 year educational institutes.?According to the teachers? graduate schools; there was not any meaningful difference in regard to pupils? sight reading and writing skills.?According to teachers? views, education at kindergarten contributes to the development of the reading writing skills of the pupils in many ways; however; these pupil get easily bored in the classes.
Collections