İngiliz dili eğitimi anabilim dalı lisans öğrencilerinin öz-yeterlik algılarının farklı değişkenlere göre incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim dalı lisans öğrencilerinin öz-yeterlik algılarının farklı değişkenlere göre incelenmesidir. Çalışmada öğrencilerin, İngilizce öğretmenliğine yönelik öz-yeterlik algılarının cinsiyetlerine, mezun oldukları lise türüne, öğretim türüne, sınıf düzeylerine ve 4. sınıfların stajda geçirdikleri süreye göre farklılaşıp farklılaşmadığı sorgulanmıştır. Çalışma, var olan durumu saptamaya yönelik betimsel bir araştırmadır. Çalışma grubunu, Mersin Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalında, 2008?2009 akademik yılında 1., 2., 3. ve 4. sınıflarda okuyan öğrenciler oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak Güven (2005) tarafından geliştirilen İngilizce öğretmenliği öz-yeterlik algısı ölçeği kullanılmıştır. Ölçek, sınıflara mart ayında ve aynı hafta içinde uygulanmıştır. 4. sınıflara ilk uygulama staja başlamadan önce diğer sınıflarla aynı zamanda, ikinci uygulama stajın ortasında, üçüncü uygulama ise stajın sonunda yapılmıştır. Ölçekten elde edilen veriler parametrik olmayan istatistik tekniklerinden Mann-Whitney U ve Kruskall-Wallis testleri ile analiz edilmiştir. Okul uygulaması dersinde (stajda) geçirilen süreye göre verilerin çözümlenmesinde ise tekrarlı ölçümler için Friedman testi kullanılmıştır.Bulgular, öğrencilerin İngilizce öğretmenliğine yönelik toplam öz-yeterlik algılarının cinsiyet, mezun oldukları lise türü ve öğretim türüne göre farklılaşmadığını ancak, sınıf düzeyi ve okul uygulaması dersi değişkenlerine göre farklılaştığını göstermiştir. Farklılıklar sınıf düzeyi değişkenine göre üst sınıflar lehine, okul uygulaması dersi değişkenine göre ise III. uygulamalar lehine bulunmuştur. The purpose of this study is to analyze the self-efficacy beliefs of the undergraduate students in English Language Teaching Department according to different variables. In the study, the self-efficacy beliefs about English Language Teaching are investigated in accord with their gender, type of high school they graduated, schooling time, level of classes, and the time the senior classes spend in the Practicum. The study is a descriptive one which aims to determine the present situation. The study group consisted of the students in the 1st, 2nd, 3rd and 4th grades in the English Language Teaching Department in Foreign Languages Teaching Section, Faculty of Education, Mersin University in the 2008 ? 2009 academic year. As a data collection tool, Self-Efficacy Belief Scale for English Language Teaching developed by Güven (2005) was utilized. The scale was administered to the classes in the same week in March. The scale was firstly administered to the 4th year students at the same time with other classes before the practicum period; the second administration, in the middle of the practicum period, and the third administration, at the end of the practicum period. The data obtained from the scale were statistically analyzed by non-parametric Mann-Whitney U and Kruskall-Wallis Tests. Friedman Test for related measurement was used to analyze the data for the time spent in the practicum.The results indicated that the students? total self-efficacy beliefs towards English Language Teaching had no differentiation in accord with their gender, type of high school they graduated, and schooling time, yet had differentiation according to the level of classes, and the practicum class. The differences were found in favor of the upper classes according to the level of classes variable and in favor of the 3rd application according to the practicum class variable.
Collections