Eğitim Fakültesi öğrencilerini yüksek öğrenim görmeye yönelten nedenler ve sosyalleşme taktikleri: Mersin Üniversitesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı Mersin Üniversitesi (MEÜ.) Eğitim Fakültesi lisans öğrencilerini yüksek öğrenim görmeye yönelten nedenler ile öğrencilerin sosyalleşme taktiklerinin belirlenmesi ve aralarındaki ilişkilenmeyi ortaya koymak ve bu değişkenlerin cinsiyet, sınıf ve öğretim türü değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemektir.Araştırmada Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi örnek durum (vaka) olarak belirlenmiş ve 2009?2010 eğitim öğretim yılı güz döneminde fakülteye kayıtlı tüm lisans öğrencileri araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. `Yüksek Öğrenim Görmeye Yönelten Nedenler Ölçeği' ve `Sosyalleşme Taktikleri Ölçeği'nin Türkçe'ye uyarlama çalışmaları yapılarak örneklemden veriler toplanmış ve ANOVA, korelasyon ve t-testi ile analiz edilmiştir.Analiz sonuçları öğrencileri yüksek öğrenim görmeye yönelten nedenler ile öğrencilerin kullandıkları sosyalleşme taktikleri arasında orta düzeye yakın anlamlı bir ilişki olduğunu göstermiştir. Ayrıca, araçsal nedenler dışında, öğrencilerin yüksek öğrenim görme nedenlerinde cinsiyete ve bulundukları sınıfa göre anlamlı farklılıklar olduğu, öğretim türüne göre ise anlamlı bir farklılık olmadığı belirlenmiştir. Bunun yanı sıra, öğrencilerin sosyalleşme taktiklerinin cinsiyetlerine göre eğitsel ve politik taktiklerde farklılık olduğu ancak araçsal, sosyal ve entelektüel taktiklerde bir farklılığın olmadığı gözlenmiştir. Ayrıca sınıf düzeyleri açısından araçsal ve entelektüel taktiklerde anlamlı bir fark olduğu, ancak eğitsel, sosyal ve politik taktiklerde fark bulunmadığı belirlenmiştir. Öğrencilerin öğretim türü dikkate alındığında ise sosyal taktikler dışında anlamlı bir farklılık olmadığı bulgusuna ulaşılmıştır. The purpose of this study is to identify the reasons or motives of undergraduate students attending Faculty of Education at Mersin University to study in higher education and their socialization tactics, and to determine the relationship between these two variables. In addition, this study aims at examining whether these variables differ in terms of students? gender, class and education type.In this study, Faculty of Education at Mersin University has been specified as a case and the sample of this study consisted of all of the undergraduate students attending to the faculty during 2009-2010 fall semester. `Motives to Study? and `Socialization Tactics? scales were adopted in Turkish and then used to collect the data from the sample. The collected data were analyzed through ANOVA, correlation and t-test statistical methods.The results of the analysis provided evidence that there was a significant correlation between the reasons/motives of undergraduate students to study in higher education and their socialization tactics. The results also showed that there was/were significant difference(s) between/among the students? reasons/motives to study in terms of gender and class, except their instrumental reasons/motives. However, it was also observed that there was not any significant difference in students? reasons/motives to study in terms of their education type. In addition, the results of the present study revealed that the students? educational and politic socialization tactics differed in terms of their gender, while there was not any significant difference in instrumental, social and intellectual socialization tactics in terms of gender. Furthermore, it was also found that there were significant differences in instrumental and intellectual socialization tactics in terms of the students? class levels, however there was not any differences in their educational, politic and social tactics. Finally, the results of the study indicated that there is not any significant difference in instrumental and intellectual socialization tactics in terms of students? education type, except the social tactics.
Collections