Mersin Üniversitesi Merkez Kafeterya`daki yiyecek içecek hizmetlerinin üniversite çalışanları ve öğrencileri tarafından algılanan kalite, algılanan değer, memnuniyet ve algılanan risk açısından değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmayla Mersin Üniversitesi çalışanlarının ve öğrencilerinin üniversitede sağlanan kamusal yiyecek içecek hizmetlerini değerlendirmeleri amaçlanmıştır. Değerlendirme boyutları olarak bu hizmetlerle ilgili algılanan kalite, algılanan değer, memnuniyet ve algılanan risk seçilmiştir. Üniversite tarafından sübvanse edilen merkez kafeterya tarafından sağlanan bu hizmetin değerlendirme boyutları açısından üniversite öğrencileri ve çalışanları arasında farklılık olup olmadığı belirlenmek istenmiştir.Veriler nicel veri toplama tekniklerinden anket aracılığı ile Mersin Üniversitesi Çiftlikköy kampüsündeki merkezi kafeteryada, 28.05.2012-08.06.2012 tarihleri arasında üniversite çalışanları ve öğrencilerinden toplanmıştır. Kota örnekleme yönteminin kullanıldığı çalışmada 290 akademik personel, 237 idari personel, 363 kız öğrenci ve 371 erkek öğrenciden veri toplanmıştır. Çalışma sorularını yanıtlayabilmek amacıyla öncelikle anketlerde yer alan ölçekler faktör analizine tabi tutulmuştur. Daha sonra oluşturulan faktörler, katılımcıların çeşitli özelliklerine göre bağımsız tek örneklem t-testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılarak araştırma bulgularına ulaşılmıştır.Üniversite personeli ile öğrencileri arasında algılanan kalite, algılanan değer, memnuniyet ve algılanan risk açısından fark olup olmadığı incelendiğinde genel ortalamalar dikkate alındığında öğrencilerin (3,2239) merkez kafeterya hizmetlerine personelden (3,0356) daha fazla değer atfettiği görülmektedir. Diğer değişkenlere ilişkinortalamaların benzeştiği görülmektedir. Faktör boyutları dikkate alındığında ise, öğrencilerin personelden daha fazla zaman riski duydukları, öğrenciler finansal risk algılarken; personelin böyle bir risk algılamadıkları ve algılanan kalite boyutları dikkate alındığında öğrencilerin yemeklerle ilgili kalite algılarının daha düşük olduğu görülmektedir. The purpose of this study is to evaluate the public food and beverage services in Çiftlikköy Kampus Mersin University?s employees and students. Perceivedquality, perceived value, satisfactionandperceived riskareprefered as theevaluativedimensions. That is aimed determin whether this services which is subdized by Mersin University is different between employees and students.Research data was collected from university employees and students between 28.05.2012 and 08.06.2012 in central cafeteria of Mersin University. Quota sampling method is used for this research. A total of 290 academic staff, 237 administrational staff, 363 female and 371 male students responded to questionnaire.First, factor analysis was applied for scale items to respond to research questions. Then, research findings are attained by using t test and analysis of variance (ANOVA) according to various charecteristics of the participants.University's employees and students were examined to ases whether there are differences in perceived quality, perceived value, satisfaction and perceived risk about food and beverage services. The findings show that students value to food and beverage services more than university's employees. But no difference was found in perceived quality, satisfaction and perceived risk about food and beverage services. When the dimensions of perceived risk are considered, it seemed that students perceived more time risk than employees. İn addition university's employees perceive no financial risk while students perceive financial risk. When the dimensions of perceived quality were considered, it seemed that students perceived foods have good quality less than university's employees.
Collections