Öğrenen organizasyonun iç girişimciliğe etkisi: Lojistik sektörü üzerine bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sürekli değişen iş çevresine uyum sağlayamayan organizasyonların geride kaldığı bir dünyada yaşamaktayız. Rekabetin kızışması ve teknolojinin gelişmesi organizasyonları kendilerini yenilemelerine ve fikren geleceğe dayalı planlar yapmaya zorlamaktadır. İşte tam bu noktada öğrenen organizasyonlar işin içerisine girmektedir. Çünkü öğrenen organizasyonlar çalışanların kendini sürekli geliştirdikleri, rakiplerine göre her alanda en hızlı bir şekilde cevap verebildikleri ve gelecekte faaliyetlerini sürdürebilecekleri öngörülen organizasyonlardır. Günümüzün değişen ve gelişen çevre şartları işletmeleri başarıya ulaştıracak gelişmeler ve güncellemeler yapmalarını olmazsa olmaz kılmaktadır. Organizasyonların sahip olduğu en önemli sermaye insandır. Bu nedenle amaçlarına ulaşmak için kullandıkları kaynaklar arasında insan unsuru en fazla dikkati çeken faktörlerden birisidir. Dolayısıyla örgütsel yaşamda iç girişimcilik, yenilik ve ekip çalışması faaliyetleri ile insan unsurunun etkinliğini sağlamak için büyük çabalar sarf edilmektedir.Öğrenen organizasyonlar ve iç girişimcilik, sürdürülebilir yetkinlik avantajı sağlayarak uzun vadede hayatta kalmak için mücadele eden organizasyonlar için en önemli kavramlar arasındadır.Öğrenen organizasyonun iç girişimciliğe etkisini incelemek amacıyla yapılan bu çalışmada öncelikle anket yöntemiyle veriler toplanmıştır. Anket çalışması Mersin ilinde faaliyet gösteren lojistik firmalarında çalışan 150 beyaz yakalı personel üzerinde gerçekleştirildi. Elde edilen bu veriler SPSS 20.0 (Statistical Package for Social Sciences) ve AMOS 24.0 (Analysis of Moment Structures) programları kullanılarak değerlendirilmiştir. Önce çalışanların demografik bilgilerini tespit etmek amacıyla frekans analizi daha sonra ise sırasıyla geçerlilik ve güvenilirlik analizi, normallik analizi, korelâsyon analizi, regresyon analizi, independent-sample t testi ve one-way anova testleri yapılmıştır. Yapılan testler sonucunda öğrenen organizasyonun iç girişimciliğe etkisinin pozitif yönde olduğu tespit edilmiş ve alt boyutlar itibariyle de analizler gerçekleştirilmiştir. We live in a world the organizations which can not adapt the work environment which is continually changing, get behind. Rising competition and technological developments, make the organizations organize the plans depending on the ideas related to the future and renew themselves. At this point learning organizations are involved in the process. Because learning organizations are the organizations which the labourers always develop themselves, answer the questions more quickly compared with its rivals, and which are supposed to continue their activities in the future.The business have to implement updates and developments which will reach them to success. Because of the conditions of the environment changing and developing nowadays.The most important capital of the organizations are people. So one of the most attention grabbing element to reach their aim is humanbeing. Therefore huge efforts are exerted to enable humanbeing element to be effective with innovations and team work activities and intrapreneurship at organizational life. Learning organizations and intrapreneurship are among the most important concepts for the organizations which struggle to survive in the long term by enabling the advantages of sustainable perfection. First of all in this research which has been held to go over the effect of learning organization to intrapreneurship. The data has been collected with the survey method. The surveys have been implemented in 150 white-collors staffs working at the logistics firms placed in Mersin province. The collected data has been evaluated by using the SPSS 20.0 and AMOS 24.0 programmes. Firstly frequency analysis has been carried out to determine the demographic informations of the employees and then respectively reliability and validity analysis, normality analysis, correlation analysis, regression analysis, independent sample T-Test and ONE-WAY Anova test have been performed. As a result of the tests performed the effect of the learning organization to intrapreneurship has been determined to be in a positive way and the analyses have been realised by sub-dimensions.
Collections