Yeni bir finansal araç olarak yeşil kredilere otelcilik ve bankacılık sektörlerinin bakış açıları: Antalya`daki dört ve beş yıldızlı oteller üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Doğal çevre ve kaynakları koruyan yatırımların desteklenmesi için ayrılan özellikli finansal kaynaklar, son zamanlarda önemli artışlar göstermiştir. Bu tez çalışmasında, özellikli kaynaklardan birisi olan yeşil kredilere, bankacılık ve otelcilik sektörünün bakış açıları araştırılmıştır. Tez kapsamında, bankalar ile yarı yapılandırılmış soru formu aracılığıyla görüşme yöntemiyle ve oteller ile anket formu aracılığıyla tarama modellerinden ilişkisel tarama modelinde bir alan araştırması gerçekleştirilmiştir. Oteller ile gerçekleştirilen alan araştırmasında amaçlı örnekleme tekniğini kullanarak, otellerin yeşil yatırımlardan bekledikleri performanslardan geliştirilen 16 kriterin, otellerin mevcut ve yeşil kredi kullanma durumlarına göre değişimi ve algılanışı araştırılmıştır. Araştırmada kullanılan temel istaitistiki yöntemler, frekans analizi, güvenilirlik analizleri, çiftleştirilmiş t-Testi, bağımsız tek örneklem t-Testi, açımlayıcı faktör analizi ve yapısal eşitlik modeli altında 1. ve 2. düzey doğrulayıcı faktör analizidir. 142 otel finansman müdürünün katıldığı alan araştırmasından elde edilen veriler; otellerin % 58'inin kuruluş aşamasında banka kredisi kullandığını, otellerin % 80'ninin son beş yılda yenileme yatırımı yaptığını ve bu otellerin % 39'unun yurtiçi banka kredisi kullanarak bu yatırımları gerçekleştirdiğini göstermektedir. Otellerinin yeşil kredi kullanması durumunda performans kriterlerinin mevcut duruma göre pozitif yönde anlamlı değişim göstereceğini belirten finansman müdürleri, mevcut durumda ?sosyal?, ?ekonomik? ve ?maliyet kontrol? faktörleri altında algıladıkları performans kriterlerini, yeşil kredi kullanmaları durumda ?sosyo-ekonomik? ve ?maliyet kontrol? olarak iki faktör altında algılamaktadırlar. Böylelikle finans müdürlerinin yeşil kredi kullanma durumlarında sosyal performans beklentilerinin ekonomik performans beklentileriyle paralel hale geleceğini düşündükleri anlaşılmaktadır. Elde edilen veriler; finansman müdürlerinin % 67'sinin yeşil kredileri bir üst yönetime önerme niyetinde olduğunu, % 22'sinin ise emin olmadığını göstermektedir. Yeşil kredi kullanma durumunda en anlamlı pozitif performans değişiminin rekabet avantajı elde etme, maliyet kontrol ve sosyal itibarını arttıran unsurlarda gerçekleşeceğini düşünen otel finansman müdürlerine paralel olarak 7 banka ile yapılan nitel görüşmeler sonucunda bankaların, rekabet edebilirlik, yeni ürün geliştirmek ve toplum gözündeki imajın geliştirilmesi beklentileriyle yeşil kredileri kullandırmak istedikleri sonucuna ulaşılmıştır. Otelcilik sektörünün yeşil kredileri kullanabilmeleri için yeşil odaklı, doğal ve sosyal çevreyi koruyan projelere, olumlu gelir tablosu ve bilançolara sahip olması gerektiğini belirten bankalar, kur riskini göze alabilen oteller için enerji verimliliği ve yenilenebilir enerji projelerinin uygun ve hızlı kaynak bulabilecek yeşil projeler olabileceğini ifade etmektedirler. Böylelikle bu tez ile bankacılık ve otelcilik sektörünün yeşil kredilere bakıç açıları her iki tarafın gözünden incelenerek, yeşil kredilerin nitelikleri, kullanım koşulları, kullandırılma sebepleri, otellerin yeşil kredileri performanslarındaki değişim açısından nasıl algıladığı ve finans müdürleri tarafından önerilmeye değer bir kredi olup olmadığı gibi sorulara yanıtlar verilerek, uygulamaya yönelik katkılar sağlamaya çalışılmıştır. Bununla birlikte, yeni bir kavram olan yeşil kredilerin otellerin çeşitli performans kriterlerinde ortaya koyabileceği değişimler incelenerek keşifsel bir amaç çerçevesinde alan yazına katkılar sağlamaya çalışılmıştır.Anahtar Kelimeler: Sürdürülebilir turizm, yeşil otelcilik, sürdürülebilir finans, yeşil bankacılık, yeşil krediler Specific financial loans to support investments that preserve and improve natural environment and resources have been significantly increased. In this dissertation, viewpoints of hotelling and banking sectors on green loans which is one of the specific financial resources have been investigated. Within this scope of dissertation, empirical research with banks by using semi-structured question form and through questionnaire, a relational survey type research with hotels has been conducted. With sixteen developed performance criteria from hotels expectations to make invest in green, changes in performances in terms of ?current? and ?if benefited from green loans? have been investigated by purposive sampling method. The statistical methods used in explaining research questions are, frequence analysis, reliability analysis, paired sample t-Test, independent sample t-Test, explatory factor analysis and first and second order confirmatory factor analysis under the structural equitation method. Findings of data gathered from 142 hotel financial managers indicate that; 58 % of the hotels were benefited from bank loans in the investment stage, 80 % of the hotels were renovated in last 5 years and 39 % of the renovated hotels were benefited from domestic bank loans. The results of the study have indicated that the financial managers agree with the idea that green loans change the hotels? performance positively. While under the ?current circumstances?, managers perceive the performance criteria under three factors named as, ?social?, ?economic? and ?cost control?; under the circumstances of ?if benefited from green loans? managers perceive the performance factors under two factors named as ?socio-economic? and ?cost control?. This result means that the financial managers perceive the ?social? and ?economic? performance factors together when it comes to loan ?green? financial resources. Besides, gathered data has shown that 67 % of the finance managers of hotels are intended to recommend green loans to top management while 22 % of them are unsure. In line with the hotels intention to benefit from green loans in anticipation of positive changes in competitive advantages, cost control and social reputation, banking sector intent to supply green loans in anticipation of increase in competitive advantages, providing new financial products, reputation and social responsibilities as a result of qualitative face to face interviews as well. Through the interviews with banking loan managers, it has been understood that the hotels which need for the new or renovation investments, should prepare green and natural-social environment preservation based projects, and should have acceptable income statement and balance sheet. The proposed investment project to get fast and convenient loans for the hotels has been explained as energy efficiency and renewable energy resources by banks? loan managers. Thus, with the investigating qualifactions of the green credits, conditions of green credits use, reason for making industries of use, alteration in hotels? performance criteria and assesment by hotel financial managers on recommendation to top management, practical contributions have been proposed. Besides, investigating green credits with the scope of alteration in hotel performance criteria, teorical contributions have also been proposed.Key words: Sustainable tourism, green hotelling, sustainable finance, green banking, green loans
Collections