Destinasyon markası olma sürecinde Tarsus
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, destinasyonların yoğun markalama çabaları dikkate alınarak, markalama uygulamalarının kentlere ne şekilde uygulandığı araştırılmıştır. Bu uygulamaların ışığında, birçok zenginliğe sahip olan Tarsus kentinin göze çarpan markalaşma çabaları ve markalaşma sürecinde hangi konumda olduğu, bu süreç esnasında hangi faaliyetlerin ortaya konulmaya çalışıldığı tespit edilmiştir. Böylece, Tarsus?un bir destinasyon markası haline gelebilmesi için neler yapılması gerektiği ortaya konmaya çalışılmıştır.Çalışma, üç bölümden oluşmaktadır;Birinci bölümde, öncelikle marka ile ilgili kavramların daha iyi anlaşılabilmesi için bir kavramsal çerçeve oluşturulmuştur. Buna göre, marka ve marka bileşenlerinin neler olduğu ortaya konmaya çalışılmıştır. İkinci bölümde, destinasyon ve destinasyon markalaşması kavramlarına değinilmiş ve bir destinasyonun çekiciliklerinin ve iletişim faaliyetlerinin neler olabileceği açıklanmıştır. Üçüncü ve son bölümde ise, nitel araştırma yöntemi kullanılarak 12 katılımcı ile derinlemesine mülakat yapılmıştır. Bu mülakatlar ışığında, Tarsus?un destinasyon markalaşması sürecindeki konumu ve bu süreçte yapılması gerekenler analiz edilerek açıklanmıştır. Aynı zamanda Tarsus?un güçlü ve zayıf yönleri SWOT analizi kullanılarak ortaya koyulmaya çalışılmıştır. Güçlü yönlerinin korunmasında ve zayıf yönlerin ortadan kaldırılmasında neler yapılabileceği incelenmiştir. Elde edilen verilerle, bir stratejik pazarlama planı önerisi sunulmuştur. In this study, it has been discussed how branding practices are applied on destinations by considering the intensive branding efforts of destinations. In light of these practices, noteworthy branding efforts and the branding position of the town of Tarsus, which also owns richnesses in a wide spectrum, together with efforts which have been tried to put forward in this process have been identified. Thus, the necessary steps have been revealed in order for the town of Tarsus to become a destination brand. This study consists of three chapters;In the first chapter, a conceptual framework has been constituted to shed light on the concepts within the concept of branding. Accordingly, it has been tried to identify what brand and brand components are. In the second chapter, the concepts of destination and destination branding have been identified and it has been explained what attractivenesses and communication facilities of a destionation are. In the third and the last chapter, an in-depth interview has been conducted with 12 responders by using qualitative research method. In the light of these interviews, the situation of the destination branding process of Tarsus and things necessary to be done in this process have been analysed and explained. Also, the strengths and weaknesses of Tarsus has been analyzed by using a SWOT analysis. The crucial steps in keeping the strengths and removing the weaknesses have been explained. A strategic marketing plan proposal has been presented with the help of the data obtained.
Collections