Likya Yürüyüş Yolu`na katılan turistlerin seyahat motivasyon faktörleri ve tatmin düzeyleri üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Tez çalışması kapsamında Likya yolunu yürüyen turistlerin demografik özellikleri, seyahat alışkanlıkları, seyahat motivasyonları, genel memnuniyet düzeyleri ve geleceğe yönelik davranışsal niyetleri incelenmiştir. Katılımcılara yönelik veriler anket formu aracılığıyla Likya yolunun altı etabında yüz yüze görüşme tekniğiyle toplanmıştır. Yapılan alan araştırması sonucunda 407 kullanılabilir anket formuna ulaşılmıştır. 407 turistin katıldığı araştırmadan elde edilen veriler; Likya yolunu yürüyen turistlerin büyük bir çoğunluğu 31 yaş ve üzeri gruba dahil olduğu, yaklaşık yarısının önlisans ve lisans düzeyinde eğitime sahip olduğu, en çok gözlemlenen milletlerin başında Türklerin ve Almanların geldiği, Likya yoluna ulaşmak için katılımcıların yarısından fazlasının, uçak ve toplu taşıma araçlarını kullandığı, bilgi toplama kaynağı olarak interneti, konaklama yeri olarak çadır ve ucuz ve temiz bir oteli tercih ettiklerini göstermektedir. Çalışmada Likya yolunu yürüyen turistlerin seyahat motivasyonlarının sosyalleşme ve kendini gerçekleştirme, bağımsız seyahat etme, dünyayı tanıma, deneyim arayışı ve sakinlik arayışı başlıklarında incelenebileceği tespit edilmiştir. Seyahat motivasyonlarından dünyayı tanıma motivasyonu ile genel memnuniyet düzeyi arasında anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Sosyalleşme ve kendini gerçekleştirme motivasyonu genel memnuniyet düzeyini anlamlı bir şekilde etkilemektedir. Genel memnuniyet düzeyinin tekrar ziyaret etme ve tavsiye etme niyeti üzerinde negatif bir etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir. Likya yolunu yürüyen turistlerin seyahat motivasyonlarının cinsiyetlerine ve medeni durumlarına göre anlamlı farklılık göstermediği, yaş, eğitim durumu ve konaklama yeri tercihlerine göre anlamlı farklılıklar gösterdiği tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Likya yolu, Seyahat motivasyonu, Seyahat motivasyonu teorileri, Turist Memnuniyeti, Destinasyon sadakati Within the scope of this Thesis study, it is analyzed the demographic features, travel habits, general satisfaction levels and behavioral intention toward the future of the tourists who walk on The Lycian Way. The data related to the participants were collected by means of questionnaire form at the 6 stages in Lycian Way by using face to face technic. In consequence of the field study conducted it was obtained that 407 available questionnaire form. Data obtained from the study in which 407 tourists attend shows that the most of the participants, who walking the Lycian Way, are over 31 years old, approximately half of the participants have associate degree and bachelor degree , mostly Turks and Germans have an interest in The Lycian Way, more than half of the participants use air way and public transportation in order to arrive Lycian Way, they use internet as a main source of gathering information, prefer to stay in a tent or a cheap and clean hotel as a place of accommodation.It is stated in this study that the tourists, who walk The Lycian Way, can be gone over under the title of traveling motivations, socializations and self-realizations, traveling independently, recognizing the world, looking for experience and peacefulness. It is stated that the motivations of socialization and self-realization effect meaningfully the general satisfaction level. It is confirmed that general satisfaction level has a negative effect on intention of revisiting and advising. Also it is confirmed that traveling motivations of tourists who walk on Lycian Way don't differ in terms of their marital status and gender significantly, but differ in terms of their age, education and choice for accommodation.Key words: Lycian Way, Travel Motivation, Theories of Travel Motivation, Satisfaction, Destination Loyalty
Collections