Kurumsal sosyal performans ile finansal performans arasındaki ilişkinin incelenmesi: Bir meta-analiz çalışması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Globalleşmenin ve bilgi ekonomisinin etkilerinin her geçen gün daha fazla hissedildiği günümüz dünyasında, işletmecilik alanında pek çok yeni kavram ve anlayış ortaya konulmakta ya da yeniden tanımlanmaktadır. Kurumsal Sosyal Sorumluluk (KSS) faaliyetlerinin gelişimine bağlı olarak ortaya çıkan Kurumsal Sosyal Performans (KSP), kurumlar ve toplumsal çevre arasında karşılıklı anlayışı temin etmek için kullanılan ve son yıllarda önemi artmış olan bir kavramdır. İşletmeler gün geçtikçe sürdürülebilir işletme başarısının sadece kısa dönemli kârları maksimize ederek sağlanamayacağının farkına varmışlardır. Bu süreçte, Kurumsal Sosyal Performans (KSP) ve Finansal Performans (FP) kavramları hem akademisyenler hem de uygulamacılar tarafından yoğun ilgi gören konuların başında gelmektedir. Bu çalışma, Kurumsal Sosyal Performansın işletmelerin Finansal Performansına etkisinin olup olmadığının belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Bu amacı gerçekleştirmek üzere, 1972 ile 2004 yılları arasında yapılan 192 çalışma meta-analiz yöntemiyle incelenmiştir. İlk olarak Fisher's Z istatistiği ile her bireysel çalışma için etki büyüklüğü hesaplanmıştır. Ardından Heterojenlik testi yapılmış ve bunun sonucunda Tesadüfi etki modeli kullanılmasına karar verilmiştir. Son olarak, korelasyon katsayıları kullanılarak genel etki büyüklüğü hesaplanmıştır. Yayımlanmış 192 çalışmanın meta-analizi sonucunda, .101 ile KSP ve FP ilişkisi arasında küçük düzeyde pozitif ilişki bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Kurumsal Sosyal Sorumluluk (KSS), Kurumsal Sosyal Performans (KSP), Finansal Performans (FP), KSP-FP ilişkisi, meta-analiz In today's world in which every day the effects of globalization and information economy are more and more observed, many new concepts and notions have been introduced or redefined in the field of business administration. Corporate Social Performance (CSP) that has emerged due to the development of Corporate Social Responsibility (CSS) is a concept which has been used in order to ensure mutual understanding between corporations and the social environment and its importance has increased in recent years. There is a growing perception among enterprises that sustainable business success cannot be achieved solely by maximizing short-term profits. In this respect, Corporate Social Performance (CSP) and Financial Performance (FP) are two of the main concepts which attract the interests of both academicians and practitioners. This study has been done in order to determine the effect of Corporate Social Performance on businesses' Financial Performance. For this purpose, 192 studies between 1972 and 2014 were investigated by meta-analysis. First, the effect size was calculated for each study with Fisher's Z statistics. Then, Heterogeneity test was performed and consequently it was decided to use Random effects model. Finally, the overall effect size was calculated using the correlation coefficients. As a result of this meta-analysis of 192 published studies, a small positive effect of the size .101 between CSP and FP has been found.Key words: Corporate Social Responsibility (CSS), Corporate Social Performance (CSP), Financial Performance (FP), CSP-FP relationship, meta-analysis
Collections