Yerel yemek tüketim motivasyonlarının turistlerin tekrar ziyaret niyetlerine etkisi: Gaziantep`i ziyaret eden yerli turistler üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Turizm, yapısı itibariyle insan odaklı bir endüstridir. Turizm olayına katılım gösteren bireyler pek çok davranış sergileyebilmektedirler. Bu kapsamda turist davranışlarını anlamak, turizm planlamaları ve pazarlama aktiviteleri için önemli bir rol oynamaktadır. Turist davranışlarını anlamanın önemli faktörlerinden biri ise turist motivasyonlarıdır. Bu yönüyle turist motivasyonları, çalışmanın başlangıç noktasını oluşturan yerel yemek tüketim motivasyonlarının, teorik alt yapısını oluşturmaktadır. Çalışmanın temel amacı, turistlerin yerel yemek tüketim motivasyonlarının tekrar ziyaret niyetlerine etkisini açıklayabilmektir. Çalışma, daha önce geliştirilmiş iki farklı ölçek kullanılarak yürütülmüştür. Anket, kolayda örnekleme yöntemi ile Gaziantep'i ziyaret eden yerli turistlere, yüz yüze görüşme tekniği kullanılarak uygulanmıştır. Bu kapsamda çalışmada, tanımlayıcı istatistik tekniklerinden açıklayıcı faktör analizi ve çoklu regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma neticesinde elde edilen verilere uygulanan faktör analizi sonucunda yerli turistlerin yerel yemek tüketim motivasyonları, sırasıyla heyecan arayışı, kültürel deneyim, duyusal çekicilik ve sağlık beklentisi boyutları altında toplanmıştır. Yerli turistlerin, yerel yemek tüketim motivasyonlarının tekrar ziyaret niyetlerine etkisini ortaya koymak için çoklu regresyon analizi gerçekleştirilmiştir. Analiz sonuçları, yerel yemek tüketim motivasyonunun hem bir bütün halinde hem de alt boyutları itibariyle turistlerin tekrar ziyaret niyetine olumlu etki ettiğini göstermektedir. Çalışma, araştırma bulgularının değerlendirilmesi, teorik ve uygulamaya yönelik çıktılar sunulması ve gelecek çalışmalara yönelik öneriler getirilmesi ile son bulmuştur.Anahtar Kelimeler: Turist motivasyonu, Yerel yemek motivasyonu, Tekrar ziyaret niyeti,Yerli turist, Gaziantep. Tourism is a people oriented industry by structure. The people joining in tourism movement could show a great variety of behaviours. In this context, understanding tourist behavior plays an important role in tourism planning and marketing activities. To comprehend tourist behaviours, tourist motivation is a key attitudional / factor. From the point of view, tourist motivation composes theoretical base for local food consumption motivation which is the starting point of the study. The major purpose of this study is to determine the effects of tourists' local food consumption motivations on revisit intention. The study conducted by the means of questionnaire consisting two scales developed by several authors in the past. The questionnaire was applied by face to face conversation with domestic tourists visiting Gaziantep through convenience sampling method. For the statistical analyses from descriptive statics, explanatory factor analysis and multiple regression analysis were used. As a result of the factor analyses it has been understood that domestic tourists' local food consumption motivation, were grouped under four dimensions involving excitement, cultural experience, sensory appeal and health concern, respectively. In order to reveal that effect of tourists' local food consumption motivation on revisit intention, multiple regression analysis was used. The results showed that local food consumption motivation both overall and with its subdimensions affect revisit intention, positively. Study ended with evolution of research findings, submission of theoretical and practical outputs and suggestions for future research.Key Words: Tourist motivation, Local food motivation, Revisit intention, Domestic tourist,Gaziantep.
Collections