Siyasetçilerin turizm algılamaları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Tezde, Türk turizm endüstrisinin gelişmesi ve büyümesindeki kararlarda etkili ve söz sahibi olan siyasetçilerin; turizmi ve turizmin etkilerini nasıl algıladıkları, turizme ne derece önem verdikleri, endüstri hakkındaki bilgileri ve bilgilendirilme durumlarının belirlenebilmesi amacıyla TBMM'de grubu bulunan siyasi partilerin milletvekilleri ile il başkanları ve il belediye başkanları üzerinde bir alan araştırması yapılmıştır. 160 milletvekili, 33 belediye başkanı ve 288 il başkanı olmak üzere toplam 481 siyasetçiye açık ve kapalı uçlu sorulardan oluşan bir anketin uygulandığı araştırmada; siyasetçilerin genelinin turizme önem verdiği,gelecekte de Türk turizmini dünyada önemli bir konumda gördükleri ve turizm sektörünün genel istatistiki verileri ile ilgili yetersiz ve yanlış bilgilere sahip oldukları sonuçlarına ulaşılmıştır. Aynı zamanda siyasetçilerde turizmin olumlu ekonomik algılarının yüksek olduğu ve iktidar partisi ile muhalefet partilerinin,özellikle sosyo-kültürel algılarda olmak üzere, turizmin etkileri konusundaki algılamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar olduğu tespit edilmiştir. Siyasetçilerin temsilcisi oldukları illerden kendilerine turizme yönelik düşük sıklıkta talep geldiği ve büyük orandaki siyasetçiye ise hiç talep gelmediği belirlenmiştir. Siyasetçilere illerinden gelen turizme yönelik gelen talepler ve illerinin endüstrisinin gelişimi için siyasetçilerin verdikleri destekler örneklerle ve detaylıca açıklanmıştır. Türk turizm sektörüne siyasetçilerin destek ve ilgilerinin nasıl artırılabileceği ile ilgili olarak da siyasetçiler; kendileri, turizm sektör temsilcileri, hükümet ve halk için görüş ve öneriler sunmuşlardır. Öne çıkan en önemli sonuçlardan birisi de siyasetçilerin birkaçı dışında turizm örgütlerini tanımamaları ve örgütlenme konusunda eksiklikleri olduğunu belirtmeleridir.Tezin sonuçlarının, turizm sektör ve akademisyenlerine, sivil toplum kuruluşlarına ve siyasetçilerin kendilerine önemli ve yararlı bilgiler sağlayacağı düşünülmektedir.Anahtar Kelimeler: Siyaset, Siyasetçi, Algı, Karar, Milletvekilleri, Turizm algısı. Politicians are influential and crucial on decisions about development and growth of tourism industy. This study/thesis aims to identify; `how politicians perceive tourism and its effects`, `the importance level of tourism for politicians`, `knowledge of politicians about tourism industry and how much they informed about tourism` by a field research on deputies, mayors and provincial chairmen of parties that own a group at The Grand National Assembly of Turkey (TBMM).A survey that consists of open and closed ended questions has been performed to 481 politicians including 160 deputies, 33 mayors, 288 provincial chairmen. Even though the results show that politicians have wrong and inadequate knowledge about tourism's general statistics, most of them care about tourism and have a blief that Turkish tourism will continue to be one of the World's most important industries. In addition, politicians have highly positive beliefs about tourism's economic contribution. Especially, from the sociocultural point of view, there are significant differences between the government party and opposition parties' politicians on perceptions about tourism's effects. There are little or mostly no demands about tourism to politicians. The demands that come to politician's from their province and supports of politicians about tourism and industrial development are explained widely through examples. Politicians shared their opinions and suggestions not just to themselves, but also to tourism sector representatives, academicians, government and public about increasing interests and supports of politicians to tourism. One of the most important results is that politicians don't know tourism foundations except several, and point out their lack of organization. It is thought that the results of this investigation may provide important and beneficial information to tourism sector representatives, academicians, non-governmental organizations and politicians.Key Words: Politic, Politician, Perception, Decision, Parliamentarian, Perception ofTourism
Collections