Hizmet sektöründe online alışveriş davranışını etkileyen faktörler: Seyahat sektörü örneği (Türkiye – Slovenya karşılaştırması)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bilgi ve iletişim teknolojisinin ilerlemesi birçok kişiyi online alışveriş ve hizmetlere sürüklemektedir. İnsanlar oturdukları konforlu yerlerde online olarak tüm ihtiyaç ve hizmetlerini karşılayabilmektedir. Tüketicilerin online alışveriş sürecinde tutum ve niyetlerini etkileyen farklı faktörler vardır. Pazarlamacılar ve satıcılar, tüketicilerin online uçak bileti satın alırken tutum ve niyetlerini etkileyen (online) faktörleri anlamaya çalışmaktadır. Bu çalışmanın amacı, Türkiye ve Slovenya'daki tüketicilerin online uçak bileti satın almalarına karşı tutum ve niyetlerini etkileyen önemli faktörleri göstermektir. Yine bu amaç için nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Birincil veriler anket yoluyla toplanmıştır. Örneklem uçak biletini online satın alan 200 Mersin Üniversitesi (Türkiye) ve 101 Maribor Üniversitesi (Slovenya) öğrencilerinden oluşmuştur.Bulgular Sloven ve Türk öğrencilerin tutumlarında etkili olan iki ortak online faktörü (güvenlik ve güven, alışveriş keyfi) göstermektedir. Bunula birlikte gizlilik ve zaman kazanma faktörleri ne Sloven ne de Türk online tüketicilerinin tutumlarını etkilemektedir. Kullanım kolayliliği Sloven online tüketicilerinin tutumlarında etkiliyken Türk online tüketicilerinin tutumlarında etkili değildir. Bir diğer yandan Sloven ve Türk öğrencilerin niyetlerinde iki ortak online faktör (güven ve güvenlik, kullanım kolayliği) etkilidir. Oysa ki sonuclar website gizliliğinin Türk ve Sloven tüketicilerin niyetlerinde etkili olmadığını göstermektedir. Zaman kazanma faktörü Sloven tüketicilerin niyetlerinde etkiliyken Türk tüketicilerin niyetlerinde etkili değildir. Sonuç olarak Türk tüketicilerin niyetlerinde alışveriş keyfinin etkisi varken Sloven tüketicilerin niyetlerinde alışveriş keyfinin etkisi yoktur.Anahtar Kelimeler: Online Alışverişi Etkileyen Faktörler, Elektronik Ticaret, Türkiye, Slovenya, Tutumlar, Niyetler The boom of the information and communication technology drives many consumers and customers to buy their goods and services online. People from the comfort of their own living rooms can buy whatever they need from goods or services online. There are different factors affect the consumer attitude and intention in the process of purchasing online. Sellers and marketers trying to understand the online factors that have influence on consumer's attitudes and intentions when they intend to purchasing online their flight tickets. The purpose of this study is to show the important factors that has impact on consumer's attitudes and intentions toward online purchasing of airline tickets in Turkey and Slovenia. Quantitative research method has been used for the purpose of this study. Primary data was collected through the questionnaire survey. 200 students from the University of Mersin (Turkey) and also 101 students from the University of Maribor (Slovenia) who bought their ticket airline were our sample.Findings of this study show that, enjoyment of shopping, and security and trust, are the two common online factors, which have an influence on the attitudes of both Slovenian and Turkish students. However, privacy and saving time factors have neither an impact on the attitudes of Turkish online consumers nor an impact on the attitudes of Slovenian online consumers. Ease of use factor has an impact on the attitudes of Slovenian online consumers, while it has not an impact on the attitudes of Turkish online consumer. On the other hand, security and trust, ease of use, are the two common online factors, which have an influence on the intentions of Slovenian and Turkish students. Whereas, results show that no impact of the privacy of the website on both Turkish and Slovenian consumer's intentions. While, saving time factor has an impact on the intentions of Slovenian, but it has not impact on Turkish intentions. Finally, there is an impact of enjoyment of shopping on the intentions of Turkish but no impact of enjoyment of shopping on Slovenian consumer's intention. Key Words: Online consumer behavior, Electronic commerce, Turkey, Slovenia, Attitudes, Intentions
Collections