Çalışanların örgütsel şefkat algılarının örgütsel bağlılıklarına etkisinin değerlendirilmesi: Çukurova bölgesi 3, 4 ve 5 yıldızlı otel çalışanları üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Tez çalışması kapsamında Çukurova Bölgesi üç, dört ve beş yıldızlı otel çalışanlarının örgütsel şefkat algılarının örgütsel bağlılıklarına etkisi incelenmiştir. Katılımcılara yönelik veriler anket formu aracılığı ile toplanmış ve yapılan alan çalışması sonucunda 383 kullanılabilir ankete ulaşılmıştır. Anket yöntemi ile toplanan veriler analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre çalışanların şefkat ortamına yönelik algıları olumlu olmakla birlikte bu durum çalışanların örgütsel bağlılığını da olumlu yönde etkilemektedir. Şefkatli bir ortamda çalışanların özellikle duygusal bağlılıklarının fazla olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Çalışanların işletmelerde şefkatin varlığına ilişkin algılarının eğitim seviyesi arttıkça arttığı, otelin bulunduğu şehre göre en çok şefkatin Adana'da olduğu, aynı otelde çalışma süresine göre en fazla 5 yıldan az çalışanlarda olduğu ve otelin sahipliğine göre ise zincir otellerde daha fazla olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Sonuç olarak araştırma verilerine göre Çukurova Bölgesi üç, dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinde çalışanların örgütsel şefkat algılarının örgütsel bağlılıklarını etkilediği tespit edilmiştir. In this study, the effects of the perception of organizational compassion on organizational commitment of employees which are working in three, four and five star hotels in Cukurova Region are researched. After the studies, 383 participant surveys are collected. Data acquired by the surveying method. Due to the results of the research, the perception of compassion of employees are positive. Also the perception of compassion effect employees' commitment positively. Workers who are working in compassionate work atmosphere, their affective commitment is more than continuance and normative commitment. Within the increase of employees' educational level, their perception of organizational compassion effect positively. The city of the hotel is also important for the perception of organizational compassion. The most compassionata hotels are located in Adana. Working in the same hotel more than five years, employees' level of organizational compassion is decrease. The ownership of the hotel also effective on employees' perception of organizational commitment. According to the results of the study, chain hotels have more compassionate atmosphere than sole proprietorship hotels.As a result of the analysis, employees' perception of organizational compassion effects their organizational commitment which are working in three, four and five star hotels in Cukurova Region.
Collections