İşgören kayıtsızlığı: Kamu ve özel sektör çalışanları üzerinde bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kayıtsızlık kavramı, bireylerin kişilere ve olaylara karşı umursamaz tavır içine girerek, ilgisiz kalması olarak tanımlanmaktadır. Bu kavram, her alanda görülen ve bireylere zarar veren bir durumu yansıtmaktadır. Kayıtsızlık, kişinin özel, sosyal ve iş hayatında görülebilen bir davranıştır. Birey, kendine olduğu kadar örgüte ya da diğer insanlara da zarar verebilmektedir. Birey kayıtsızlığa yöneldiğinde, performansını arttırmak veya daha fazla çaba sarf etmek için uğraşmamakta ve örgütte başarı ya da başarısızlıklarla ilgilenmemektedir. Bundan dolayı, birey örgüt için faydalı olmak yerine örgüte zarar vermektedir. Araştırmanın amacı, örgütsel kayıtsızlığın boyutlarını kamu ve özel sektör çalışanları nezdinde ortaya koymaktır. Araştırmada veriler geliştirilen bir anket ile toplanmaktadır. Anket 2016 yılı Nisan-Mayıs aylarında Ankara ve Mersin illerinde ikamet eden kamu ve özel sektör çalışanlarına kolayda örnekleme tekniği kullanılarak yüz yüze uygulanmıştır. Araştırmaya toplam 692 kişi katılmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistiklerin yanı sıra, faktör analizi, t-testi ve ANOVA'dan yararlanılmıştır. Kamu ve özel sektör çalışanlarının örgütsel kayıtsızlıkları; işe, örgüte, müşteriye, yöneticiye, takım arkadaşlarına ve etik normlar boyutlarıyla toplandığı tespit edilmiştir. Bu boyutların toplam varyansının %54,5'ini açıkladığı belirlenmiştir. Faktör boyutlarından örgüte ve takım arkadaşlarına karşı kayıtsızlığın, diğer faktörlere kıyasla daha yüksek olduğu görülmüştür. Sonuç olarak, çalışanların örgüte kazandırılmasıyla kayıtsızlık azaltılabilmektedir. The concept of indifference is defined as unconcorned of individuals by strike reckless an attitude towards their events and people. This concept has reflected condition that harms individuals and seen in all fields. İndifference is a behavior that can be seen business, social and special of people. Indiviual can damage to myself as well as organization or other people. When individual tend to indifference, they dont deal with expanding more effort or increase their performance and they also dont deal with failure or success of the organization. Therefore, individual gets harm instead of being beneficial for organization. The aim of this study is proved as regarding the public and private sector workers in dimensions of organizational indifference. Datas in research was collected via a questionnaire which developed. A survey was conducted face to face by the help of pollsters based on convenience sampling method to the public and private sector workers who resided in Ankara and Mersin between the months of April-May 2016. In research was attended 692 participants. Analysis of datas was used factor analysis, t-test and analysis of variance (ANOVA) beside different descriptive statistical. Organizational indifference of the public and private sector workers is determined gathered dimensions towards job, manager, organization, colleagues, clients and ethical norms. This dimensions is detected to declare %54,5 of total variance. Indifference towards organization and colleagues from factor dimensions is observed higher than compared with other factors. In conclusion, indifference can be reduce with return organization of employees.
Collections