Üniversite birinci ve son sınıf öğrencilerinin kadına ilişkin namus anlayışı ile ilgili tutumları (Mersin Üniversitesi örneklemi)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, birinci ve son sınıfta lisans öğrenimi gören üniversite öğrencilerinin kadına ilişkin namus anlayışı ile ilgili tutumlarını belirlemek amacı ile tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini, 26 Aralık 2016-24 Mart 2017 tarihleri arasında Mersin Üniversitesi Çiftlikköy ve Yenişehir Kampüsü'nde yer alan fakülte ve yüksekokulların birinci ve son sınıflarında lisans öğrenimi gören toplam 657 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma verileri, araştırmacı tarafından hazırlanan öğrencilerin sosyo-demografik özelliklerini belirlemeye yönelik anket formu ve geçerlik ve güvenirliği 2009 yılında Gürsoy tarafından yapılan Kadına İlişkin Namus Anlayışı Tutum Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Elde edilen veriler, tanımlayıcı istatistikler, iki grup karşılaştırması için Mann Whitney-U testi, üç ve daha fazla grup karşılaştırması için Kruskal Wallis testi ve çoklu karşılaştırmalarda Tukey HSD testi kullanılarak değerlendirilmiştir. Araştırmada öğrencilerin KİNATÖ toplam puan ortalamasının 100,78±17,04 olduğu belirlenmiştir. Elde edilen bu sonuç bize öğrencilerin kadına ilişkin namus anlayışı ile ilgili eşitlikçi tutuma sahip olduğu göstermektedir. Bununla birlikte araştırmada cinsiyeti kadın olan, çekirdek ailede yetişmiş, il merkezinde doğan, en uzun süre il merkezinde yaşayan ve ebeveynlerinin öğrenim düzeyi üniversite ve üzerindeki öğrencilerin kadına ilişkin namus anlayışı ile ilgili eşitlikçi tutuma sahip olduğunu belirlenmiştir (p<0,05). Elde edilen sonuçlar doğrultusunda, yakın gelecekteki toplumun önemli bir parçasını oluşturacak üniversite öğrencilerinin kadına ilişkin namus anlayışı ile ilgili tutumlarının daha eşitlikçi olmasını sağlamaya ve öğrencilerde namus konusuna ilişkin farkındalık yaratmaya yönelik önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Namus anlayışı, kadın, üniversite öğrencileri, tutum.Danışman: Doç. Dr. Duygu VEFİKULUÇAY YILMAZ, Mersin Üniversitesi, Sağlık Yüksekokulu, Doğum- Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Anabilim Dalı, Mersin.İkinci Danışman: Prof. Dr. Ayşe AZMAN, Mersin Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Sosyoloji Anabilim Dalı, Mersin. This study was conducted with the aim of determining the attitudes of university students who are in the first and last years of their undergraduate education towards the approaches to Woman's honor. The sample of the research consists of 657 students who study in the first and last years of the faculties and vocational schools located in Çiftlikköy and Yenişehir Campuses of Mersin University between the dates of 26 December 2016 and 24 March 2017. The data of the survey was collected by using a questionnaire form which was prepared by the researcher aimed at determining the socio-demographic characteristic of students and by using the Scale for Attitudes of University Students on Approaches to Women's Honor which was developed and its validity and reliability was provided by Gürsoy (2009). The data obtained was assessed by using descriptive statistics, the Mann Whitney-U test for two – group comparisons, the Kruskal- Wallis test for three or more group comparisons, and the Tukey HSD test in multiple comparisons. It was determined that the average score of the students in the survey was 100,78±17,04. This result shows that the students have an equalitairian attitude towards the honor of woman. In addition, it was determined that students whose genders were female, who have grown up in core families, born in the porvince center, living in the province center for the longest time and whose parents had undergraduate and graduate education at university had an egalitarian attitude regarding the honor perception of the women (p<0,05). In accordance with the results obtained; proposals have been made for the students, who will form the society mosaic in the near future, to make their attitudes towards the understanding of women honor be more equalitarian and create awareness regarding honor issue. Keywords: Understanding of honor, women, university students, attitude.Advisor: Associate Professor Duygu VEFİKULUÇAY YILMAZ, Mersin University, Department of Obstetrics and Gynecology Nursing, Mersin.Second Advisor: Prof. Dr. Ayşe AZMAN, Mersin University, Department of Sociology, Mersin.
Collections