Wechsler çocuklar için zeka ölçeği IV ile absans epilepsi hastası çocukların bilişsel profillerinin ve akademik başarılarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı absans epilepsi tanısı almış 6-16 yaş aralığındaki çocukların, tüm ölçek zeka puanlarının, zeka alt küme puanlarının ve akademik başarılarının sağlıklı yaşıtlarından ve norm değerlerinden farklılaşıp farklılaşmadığını incelemektir. Bu amaç doğrultusunda absans epilepsi hastası olan çocukların Wechsler Çocuklar için Zeka Ölçeği-IV'ten (WÇZÖ-IV) aldıkları zeka puanları ile karne notları ve Achenbach Öğretmen Değerlendirme Formu'ndan (AÖDF) elde edilen akademik başarı puanları sağlıklı grupla karşılaştırılmıştır.Araştırmaya 6-16 yaş aralığında 19 absans epilepsi hastası, 19 sağlıklı toplam 38 çocuk katılmıştır. Katılımcılara WÇÖZ-IV uygulanmıştır. Akademik başarı ölçümü için katılımcıların öğretmenlerinden AÖDF edinilmiştir. Bir başka akademik başarı ölçütü olarak katılımcıların dönem sonu karne notları toplanmıştır. Yapılan analiz sonuçlarına göre absans epilepsi hastası katılımcıların WÇÖZ-IV'ten aldıkları Tüm Ölçek Zeka (TÖZ), Sözel Kavrama Dönüştürülmüş (SKD), Algısal Akıl Yürütme (AAYD), Çalışma Belleği (ÇBD), İşlemleme Hızı (İHD) puanlarının hem sağlıklı katılımcılardan hem de norm değerlerinden anlamlı olarak daha düşük olduğu görülmüştür. Absans epilepsi hastası katılımcıların WÇÖZ-IV'ten aldıkları alt küme puanları arasında anlamlı bir farklılık tespit edilmemiştir. Absans epilepsi hastası katılımcıların dönem sonu karne notlarının sağlıklı katılımcılardan daha düşük olduğu gözlenmiştir. AÖDF'den elde edilen akademik başarı açısından karşılaştırıldığında ise iki grup arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Buna ek olarak absans epilepsi hastası olan katılımcıların daha yüksek oranda okuma ve yazma problemi belirttikleri görülmüştür. Bulgular literatür kapsamında tartışılmıştır. The main purpose of this study is to examine whether all scale intelligence scores, intelligence subset scores and academic achievement of the children of 6 to 16 who were diagnosed with absence epilepsy differed from healthy age and norm values. For this purpose, intelligence scores from WISC-IV and academic achievement scores of children with absence epilepsy are compared with healthy peers. A total of 38 children with 19 absence epilepsy and 19 healthy volunteers are included in the study. WISC-IV is applied to participants. The Teacher Assessment Form (TRF) is obtained from the participants' teachers for the measurement of academic achievement. As another measure of academic achievement, attendance grades (grade report scores) are collected. Results shows that participants with absence epilepsy had significantly lower scores of total intelligence score (TIS), verbal comprehension score (VCS), perceptual reasoning score (PRS), processing speed score (PSS) which they received from Wechsler Intelligence Scale for Children- IV (WISC-IV), than healthy participants and norm values. No significant difference is found between the subset scores of WISC-IV for participants with absence epilepsy. They are found to have lower grade report scores than healthy peers. There is no significant difference between the two groups in terms of the academic achievement obtained from the AODF. In addition, participants with absence epilepsy expresses higher reading and writing problems in demografic information form. Findings are discussed in context of the literature.
Collections