Günümüz İngiltere`sinin oluşması: Tudorlar Dönemi (1485-1603)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, günümüz İngiltere'sinin oluşmasının temeli olarak gördüğümüz 1485-1603 yılları arasında hüküm süren Tudorlar Hanedanlığı Dönemi'ni genel bir açıdan sunmayı amaçlamaktadır. Bu sunum yapılırken, yönetim, idare, donanma ve din konusuna ayrıntılı olarak yer verilecektir. Dönemin birincil kaynaklarından olan Tudor Dönemi Kronikleri kullanılacaktır. İngiltere'de feodalitenin kral karşısında zayıflaması, Soyluların yanında orta sınıfın oluşması, Kilise topraklarının ilgası ile İngiliz Kilisesi'nde dini liderliğin papadan krala geçmesi, 17. yüzyıldan itibaren denizlerde İmparatorluğa dönüşecek gemi filolarının oluşması ve Anglikan Kilisesi'nin kurulması bu dönemde gerçekleşmiştir. 17. yüzyıldan 20. yüzyıla dünya siyasetinde başrol oynayan İngiltere'nin gücünü ve Akdeniz siyasetindeki etkisinin temeli olarak gördüğümüz bu dönemi daha iyi analiz edebilmek için bu çalışmayı hazırladık. Bu çalışma ulusal akademik literatürde bu konudaki ilk çalışma olduğundan bu dönemin genel bir çerçevesini çizmeye çalışacaktır. This study aims to present the Tudors dynasty which prevailed between 1485-1603 as the basis of the formation of modern Britain. In this presentation, management, administration, navy and religion will be discussed in detail. The Tudor Period Chronicles, one of the primary sources of the period, will be used. The weakening of feudality against the king in England, the emergence of farms alongside the nobility, the relocation of the church lands and religious leadership in the English Church, the formation of the ship's fleets and the establishment of the Anglican Church from the 17th century onwards. We prepared this study in order to better analyze this period, which we see as the basis of England's power and its impact on Mediterranean politics from the 17th century to the 20th century. This study will try to draw a general framework of this period since it is the first study on this subject in the national academic literature.
Collections