Sezaryen sonrası verilen bakımın hasta memnuniyetine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETSezaryen Sonrası Verilen Bakımın Hasta Memnuniyetine EtkisiAslı EKERAraştırma, sezaryen sonrası verilen bakımın hasta memnuniyetine etkisiniincelemek amacıyla deneysel olarak yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini MersinÜniversitesi Araştırma ve Uygulama Hastanesi Kadın Hastalıkları ve Doğum Servisinde3 aylık süre içinde yatan toplam 100 kadın oluşturmuştur. lk 50 sezaryen vakasıkontrol grubuna, ikinci 50 sezaryen vakası ise deney grubuna alınmıştır.Sezaryen operasyonu olmasına karar verilen ve servise kabul edilen tüm hastalaratanıtıcı bilgi formu ve memnuniyet ölçeği uygulanmıştır. Kontrol grubundan deneygrubuna geçmeden önce ebe ve hemşirelere 3 oturumluk bir eğitim verilmiştir. Kontrolgrubundan farklı olarak deney grubuna araştırmacı tarafından geliştirilen preoperatifve postoperatif döneme ait bakım standardı formu uygulanmıştır.Veriler araştırmacı tarafından kodlandıktan sonra, bilgisayarda SPSS forWindows 10.0 (Statistical Package for Social for Windows) paket programı kullanılarakdeğerlendirilmiştir. Verilerin analizinde yüzdelik dağılımı, aritmetik ortalama, Ki-kare,General Lineer Model- Univariate testi kullanılmıştır.Araştırma kapsamına alınan kadınların %30'u 27-31 yaş grubu arasında olup,%33'ü ise lisans ve lisans üstü mezuniyet derecesine sahiptir. Bu kadınların %39'uçalışmakta, %94'ünün ise sosyal güvencesi bulunmaktadır. Sezaryen operasyonu olankadınların %61'i multipar, %61'i 2 ve daha fazla çocuğa sahip, %82'si şu ankigebeliğini istemiş ve %61'i bu gebeliği planlamış, %98'i gebeliği boyunca kontroledilmiş olup, %63'ü bu kontroller için hastanelerdeki doktorlara gitmiştir.Deney ve kontrol grubumuz arasında memnuniyet ölçeği puanı arasında anlamlıbir farklılık vardır (p=0,021). Kontrol grubunda memnuniyet ölçeği puan ortalaması57.4 iken, deney grubunda bu oran 63.1'e yükselmiştir.Anahtar kelimeler; Sezaryen, hasta memnuniyeti, kalite, bakım standartları.viii ABSTRACTThe Effect Of The Care Provided For The Ones After The Cesarean On The PatientSatisfactionAslı EKERThe research was carried out experimentally to examine the effect of the careprovided for the ones after cesarean on the patient satisfaction. The sample of theresearch consists of 100 women staying in the Women llnesses Service and in the BirthService in Mersin University Research and Practice Hospital for 3 months. The first sopatients were put into the control group, the second so patients were put into theexperiment group.All the patients decided upon the cesarean operation and accepted to the servicewere applied on advertiser information form and a satisfaction scale. Before passingfrom the control group to the experiment group, the midwives and the nurses weretrained for 3 sessions. Different from the control group, the experiment group wasapplied a care standart form which belongs to the preoperative and postoperativeperiods and which was developed by the researcher.After coded by the researcher the data were evaluated by using the SPSS forWindows 10.0 (Statistical Package for Social for Windows) on the computer. Thepercentage distribution, the arithmetical average, Ki-square, the General Lineer Model-Univariate test were used in the analysis of the data.30% of the women attending the research are between the years 27-31 and 33% ofthem have a licence or upper licence graduation. 39 % of them work and 94% of thesewomen have a social security. 61% of the women operated with the cesarean aremultipara, 61% of them have two or more children, 82% of them wished theirpregnancy, 61% of them planned this pregnancy, 98% of them have been controlledthroughout their pregnancy and 63% of them has seen the doctors in the hospitals forthese controls.There is a meaningful difference between the experiment group and the controlgroup in terms of their points in the satisfaction scale (p=0,021). While the average pointof the control group is 57,4, the average point of the experiment group is 63,1.Keywords; Cesarean, patient satisfaction, quality, standards.ix
Collections