Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin meslekte kendini geliştirme düzeylerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı; Mersin il merkezinde bulunan okullarda görev yapan bedeneğitimi öğretmenlerinin, cinsiyet, okul türü ve hizmet yılına bağlı olarak meslekte kendinigeliştirme düzeylerinin incelenmesi ve çözüm önerileri getirilmesidir.Araştırmanın örneklemini 2005-2006 eğitim-öğretim yılında Mersin il merkezindedevlet ve özel okullarda görev yapan, 72'si kadın, 165'i erkek olmak üzere toplam 237 bedeneğitimi öğretmeni oluşturmaktadır. Bu sayı evrenin %84.0'nı kapsamaktadır.Araştırmanın amacına ilişkin veriler araştırmacı tarafından hazırlanan anket formuylatoplanmıştır.Araştırmada elde edilen verilerin analizinde frekans ve yüzde dağılımı (%), ikideğişkenin frekans dağılımı arasındaki farklılığın anlamlı olup olmadığını ortaya çıkarmakiçin ?X2? (Chi-Square) istatistik tekniği uygulanmış, hata payına 0.05 düzeyinde bakılmıştır.Araştırmada elde edilen bulgulara göre; beden eğitimi öğretmenlerinin yarısınındersleri dışında uğraş alanı olduğu, bayan öğretmenlerin birinci sırada uğraş alanının?hakemlik?, erkek öğretmenlerin ise ?antrenörlük? olduğu tespit edilmiştir. Özel okullardagörev yapan öğretmenlerin, devlet okullarında görev yapan öğretmenlere göre görsel ve işitselöğretim teknolojilerini derslerinde daha fazla kullandıkları görülmektedir. Görsel ve işitselöğretim teknolojilerinden bayan beden eğitimi öğretmenlerinin ?teyp?i, erkek beden eğitimiöğretmenlerinin ise ?TV, video, VCD, DVD? yi derslerinde birinci sırada kullanılmaktadırlar.?16 ve üstü? yıl kıdeme sahip öğretmenlerin diğer öğretmenlere göre derslerinde daha çokgörsel ve işitsel öğretim teknolojilerini kullandıkları ve bunların başında ?TV? inin geldiğigörülmektedir.Erkek beden eğitimi öğretmenlerinin en fazla ?Gençlik ve Spor Müdürlüğü?, bayanbeden eğitimi öğretmenlerin ise ?OBES ? ile ilişki içersindedirler. Öğretmenlerinmeslekleriyle ilgili %90.8'nin yayın takip ettikleri; bayan öğretmenlerin ?internet?, erkeköğretmenlerin ise ?TV? yayınlarını birinci sırada takip etikleri görülmektedir. Öğretmenlerin%76.4'nün meslekleri ile ilgili bilimsel etkinliklere katıldıkları ve bu etkinliklerden birincisırada ?kurs? etkinliğine katılmayı tercih etmektedirler. Öğretmenlerin meslekleri dışındaperiyodik yayın olarak birinci sırada ?günlük gazete? takip etmektedirler. Öğretmenlerin%85.7'sinin sanat ve kültürel etkinliklere katıldığı, bunların başında ise ?sinema ve tiyatro?nun geldiği görülmektedir.Araştırmaya katılan beden eğitimi öğretmenlerinin diğer beden eğitimiöğretmenleriyle ?günlük, yıllık, ünite ve egzersiz planları?; müfettişlerle ?zümre toplantı,ders ve egzersiz planları?; okul idaresiyle ?ders dışı sportif etkinlik ve yarışmaları?na yönelikkonuları birinci sırada paylaşmaktadırlar. Öğretmenler, öğrencilerden en fazla ?gözlemleme? ,meslektaşlarından ise dönüt, eleştiri? yolu ile geri bildirim almaktadırlar.?sözelÖğretmenlerin %7.2'sinin lisansüstü eğitim yapmaktadır.Araştırmaya katılan öğretmenler, meslekte kendilerini geliştirmeleri yönünde birincisırada hizmet içi eğitim etkinlikleri, seminerler, mesleki toplantılar ve konferanslardüzenlenmesi ve bu etkinliklerin zorunlu olması ikinci sırada ise spor salonu, eğitim öğretimiçin her türlü araç gereç sağlanması ve fiziki şartların iyileştirilmesi konularında çözümönerileri getirmektedirler.Elde edilen bulgulara göre, beden eğitimi öğretmenlerinin, meslekte kendilerinigeliştirmenin önemini yansıtan birçok görüşe katıldıkları, çaba harcadıkları, fakat bazıkonularda yeterli olmadıkları, mesleklerinde daha fazla gelişim gösterebilmeleri içindışarıdaki kaynaklardan (Milli Eğitim Bakanlığı, Üniversiteler, Gençlik ve spor Müdürlüğüvb.) desteklenmeleri gerektiği sonucuna varılmıştır. The aim of this study was to examine the professional development levels of physicaleducation teachers working at schools in Mersin, according to their sex, school type andservice period, and to suggest solutions.There were total of 237 physical educations teacher, and 72 of the were female 165 ofthem male working at public and private schools in Mersin during 2005-2006 academic year.This constituted 84% of the universe.The survey form prepared by the researcher who collected the data, related to the aimof the study.?X2? (Chi-Square) statistics method was used in order to determine if the differencebetween the frequency and percentage distribution of the two variables were significant ornot, in the analysis of the data obtained in the study. Margin of error was considered as 0.05.According to the inventory obtained from the study, half of the teachers had side jobsbeside their main occupation. The most preferred occupation for females were being refereeswhile the most preferred occupation for males were being trainers. It was observed thatteachers in private schools could use visual and auditory education technologies in theirclasses more than the teachers in public schools did. Female physical education teachersprefered tape recorder among visual and auditory education technologies while male preferedTV, video player, VCD, DVD. It was also observed that teachers who were in charge formore than 16 years used the visual and auditory education technologies more than otherteachers and they mostly prefered TV.Male physical educations teachers were mostly interested in?Youth and SportsDirectorate? while female are interested in ?The Office of Scouting and Physical Education?It was observed that 90.8% of the teachers followed the publications related to their field.Male physical education teachers prefered TV while female prefered internet. 76.4% of theteachers attended scientific activities about their professions and they mostly prefered courseactivities. Other than their professions, the most popular periodic publications that teachersfollowed were daily newspapers. 85.7% of the teachers attended artistic and cultural activitiesmostly prefered cinema and theater.Physical educations teachers participated in the study as subjects initially shared topicsabout daily, annual exercise plans with other physical educations teachers, they also sharedsubjects about group meetings, lesson and exercise plans with inspectors; and they sharedtopics about sport activities and competitions with school management. Teachers mostlyreceived feedback from their students through observation and criticism from their colleagues.7.2% of the teachers attended postgraduate education.Physical education teachers participated in the study as subjects primarily suggestedsolutions about obligatory self-educating activities being held such as in-service trainings,seminars, meetings and conferences; and secondarily about necessary location and equipmentbeing provided for education such as gymnasiums and about improving physical conditions.According to the inventory obtained, it was decided that, physical education teachersaccepted most of the suggestions emphasizing the importance of self-improvement in theirjobs, they made an effort, but they were not sufficient in some issues and they should havebeen supported by outer sources (such as Ministry of Education, Youth and SportsDirectorate, etcâ¦) so that they could improve themselves.
Collections