Beden eğitimi ve spor öğretmen adaylarının internet kullanımına yönelik tutumları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
2006-2007 Eğitim-Öğretim döneminde Mersin ve Çukurova Üniversitesi'nin Beden Eğtimi ve Spor Öğretmenliği bölümlerinde okuyan öğretmen adaylarının internet kullanımına yönelik tutumlarını belirlemek bu araştırmanın amacını oluşturmaktadır.Araştırmanın evrenini 2006-2007 Eğitim-Öğretim döneminde Mersin Üniversitesi ve Çukurova Üniversitesi Beden Eğtimi ve Spor Öğretmenliği bölümlerinde okuyan ve yaşları 17-29 arasında değişen (Myaş = 22.29 ± 2.28) 138 erkek (Myaş= 22.79 ± 2.19) ve 140 kız (Myaş= 21.79 ± 2.26) olmak üzere toplam 278 öğretmen adayı oluşturmuştur.Araştırmada, Tavşancıl ve Keser (2002) tarafından geliştirilen İnternet Kullanımına Yönelik Tutum Ölçeği (İKYTÖ) ve katılımcıların demografik bilgileri hakkında veri toplamak amacıyla 16 sorunda oluşan bir Anket Formu da kullanılmıştır.Mersin ve Çukurova Üniversitelerinin beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümündeki öğretmen adaylarının İKYTÖ toplam ve alt boyutlardan aldıkları ortalama puanlar arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır.Mersin ve Çukurova Üniversitesi'nde araştırmaya katılan kız ve erkek öğretmen adaylar arasında ?İnternetin sosyal etkileşimde kullanımı? (Mkız=11.01 ? 4.37; Merkek=13.41. ? 4.61; t(153)= -3.326, p<.01) alt boyutunda erkeklerin puan ortalamaları kızlara oranla daha yüksek ve anlamlı bulunmuştur.Mersin ve Çukurova Üniversitesi beden eğitimi ve spor bölümündeki öğretmen adaylarının İKYTÖ tutum puanı ve alt boyutlarında ve her kullanışta internette kalma süresi ile istatistiksel olarak pozitif ve anlamlı bir korelasyona sahip oldukları görülmektedir.Çukurova Üniversitesi beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümündeki öğretmen adaylarının evlerinde bilgisayara ve internet bağlantısına sahip olanlar ile olmayanlar arasında İKYTÖ ölçeğiden aldıkları ortalama tutum puanı ve alt boyutlardan aldıkları ortalama puanlar açısından anlamlı bir fark bulunmuştur. Çukurova Üniversitesi'ndeki öğretmen adaylarının interneti kullanma sıklığına ile İKYTÖ ortalama tutum puanları arasında anlamlı bir fark olduğunu saptanmıştır.Aylık geliri ile ?Her kullanışta internette kalma süresi? (r=.20, p<.05) alt boyutu arasında da pozitif ve anlamlı bir korelasyon olduğu bulunmuştur. The purpose of this study was to determine the candidate teachers? attitudes toward internet use in Physical Education and Sports Teaching Department in Mersin University and Çukurova University in the semester of 2006-2007.138 male (Mage= 22.79 ± 2.19) and 140 female students (Mage= 21.79 ± 2.26) ages ranged 17-29, total of 278 students, attended to Physical Education and Sports Teaching Department in Mersin University and Çukurova University during 2006-2007 semester, participated in this study.?Attitude Scale Toward Internet Use? developed by Tavşancıl and Keser (2002) was used to determine students? attitudes and also a survey consisted of 16 questions, related to demographic data of students was also used in this study.There were no significant differences between the ASTIU total and sub-scale scores of candidate teachers in Mersin University and Çukurova University.Male participants had significant and higher score (Mkız=11.01 ? 4.37; Merkek=13.41. ? 4.61; t(153)= -3.326, p<.01) on ?Use of internet in social interaction? sub-scale than females participated to the study in Mersin University and Çukurova University.There was also positive significant correlation between students in Mersin University and Çukurova University on ASTIU total and sub-scale scores and time of internet use in every attempt.There were also significant differences on ASTIU total and sub-scale scores between students that had a computer and internet connection at home and students didn?t. In Çukurova University, there was significant difference between frequency of internet use and students? ASTIU total and sub-scale scores. There was a positive significant relationship between internet use time in every attempt and student monthly income (r=.20, p<.05).
Collections