Beden eğitimi öğretmenlerinin tükenmişlik ve yaşam doyumu düzeyleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı; devlet ve özel okullarda görev yapan beden eğitimi öğretmenlerinin tükenmişlik ve yaşam doyumu düzeylerini bazı değişkenlere göre incelemektir.Araştırmaya yaş ortalaması=35.11±6.9 olan, Adana ve Mersin il merkezinde görev yapan 115 kadın 185 erkek 300 beden eğitimi öğretmeni katılmıştırTükenmişliğe ilişkin veriler ?Maslach Tükenmişlik Ölçeği?, yaşam doyumu düzeylerini belirlemek için ?Yaşam Doyumu Ölçeği? ve kişisel ve mesleki özellikleri belirlemek için araştırmacı tarafından geliştirilen ?Kişisel Bilgi Formu? kullanılmıştır.Ele edilen verilerin istatistiksel analizinde frekans dağılımı (f), yüzde değerler (%), bağımsız gruplar için ?t testi?, Tek Yönlü Varyans Analizi ve korelasyon (r) istatistik teknikleri kullanılmış, hata payına 0.05 ve 0.01düzeyinde bakılmıştır.Sonuçlar incelendiğinde; devlet okullarında görev yapan beden eğitimi öğretmenlerinin daha fazla tükenmişlik yaşadıkları ve yaşam doyumu düzeylerinin düşük olduğu; mesleği isteyerek seçen beden eğitimi öğretmenlerinin daha az tükenmişlik yaşadıkları ve yaşam doyumu düzeylerinin yüksek olduğu; okullardaki araç gereç durumunun yetersizliği ve spor salonun olmaması beden eğitimi öğretmenlerinde duygusal tükenme ve duyarsızlaşmayı artırdığı ve yaşam doyumunu azalttığı; duygusal tükenme ve duyarsızlaşma yaşayan beden eğitimi öğretmenlerinin yaşam doyumlarının azaldığı görülmüştür. Beden eğitimi öğretmenlerinin yaşlarının ilerlemesi kişisel başarı düzeylerini artırmakta ve kişisel başarı düzeyi artan beden eğitimi öğretmenlerinin yaşam doyumu düzeyleri yüksek bulunmuştur. Beden eğitimi öğretmenlerinin haftalık ders yükleri tükenmişlik ve yaşam doyumu düzeylerini etkilememektedir. The aim of this research is to examine the burnout and satisfaction with life levels of physical education teachers working ay schools depending on some variables.115 female 185 male total 300 physical education teachers working in Adana and Mersin city centers.For data concerning burnout ?Maslach Burnout Scale?; for satisfaction with life level ?Life Satisfaction Scale?; for personal and professional characteristics ?Personal Information Form? which was developed by the researcher have been used.For the statistical analysis of the data obtained, the statistical techniques frequency distribution (f), percentage values (%), for independent groups ?t test?, one way analysis of variance and correlation (r) have been used and error has been estimated for 0.05 and 0.01 levels.When the results were examined it has been found out that physical education teachers working at public schools suffer more burnout and their life satisfaction levels are low; physical education teachers who had chosen the profession willingly sugger less burnout and their satisfaction with life levels are high; the lack of equipment and absence of sports halls in schools cause increase in the emotional burnout and desensitization, and decrease satisfaction with life of physical education teachers; satisfaction with life levels of physical education teachers experiencing emotional burnout and desensitization have been decreasing. Aging of physical education teachers increase their personal success levels and those teachers have higher satisfaction with life levels. Weekly load of lecture hours of physical education teachers does not influence their satisfaction with life levels.
Collections