Aktif öğretim ve klasik öğretim yöntemlerinin badminton ders konusuna yönelik duyuşsal ve psikomotor erişi düzeylerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı; aktif öğretim yöntemi ile klasik öğretim yöntemlerinin (gösterip yaptırma) beden eğitimi ders programı kapsamında öğretilen badminton ders konusunda çocuğun duyuşsal özellik ve psikomotor beceri alanlarındaki erişi düzeylerine etkisini araştırmaktır.Deneysel modelde planlanan bu çalışmanın örneklem grubunu; 10 erkek (%33. 3), 20 kız (%66. 7) 1. grupta, 12 erkek (%40.0), 18 kız (% 60.0) 2. grupta olmak üzere toplam 22 erkek(%367), 38 kız (%63.3) oluşturmaktadır.Betimsel istatistiklere yönelik veriler araştırmacı tarafından hazırlanan`` Kişisel Bilgi Formu''ile; Psikomotor beceri düzeyleri; likert tipi ( devamlı, sık sık, bazen, hiç) 25 maddelik ?Badminton Beceri Düzeyi Gözlem Formu? aracılığıyla toplanmıştır. Formdan alınabilecek en düşük puan 25, en yüksek puan ise 100 dür. Gruplara ilişkin ?duyuşsal özellikler? Pehlivan (1998) tarafından geliştirilen ve güvenilirlik katsayısı (Cronbach Alpha) .93, ve 22 maddeden oluşan likert tipi `Beden Eğitimi Dersi Tutum Ölçeği' (BEDTÖ) ile toplanmıştır.Verilerin analizinde; frekans dağılımı (f), yüzdeler (%), aritmetik ortalama ( ) ve standart sapmayla (SS) birlikte iki grup ortalamaları arasındaki farkın anlamlılık düzeyi için t testi istatistik teknikleri kullanılmıştır. Hata payına 0.05 düzeyinde bakılmıştır.Badminton beceri öğretiminde; Klasik grup klasik öğretim yöntemi, aktif grubuna ise aktif öğretim metodu uygulanmaktadır.Sonuçlar analiz edildiğinde; aktif grubunun son test beceri puanları ( =95.80±3.4) klasik grubun beceri puanlarından ( = 86.70±7.05) anlamlı biçimde yüksek bulunmuştur [t(58)=2.54, p<0.05)].Ayrıca; aktif grubunun son test tutum puanları ( =94.33±5.62) klasik grubun son test tutum puanlarından ( =91.00±4.46) anlamlı biçimde yüksek bulunmuştur [t(58)=2.54, p<0.05)].Anahtar kelimeler; Aktif Öğrenme, Klasik Öğretim, Erişi Düzeyi, Beden Eğitimi Dersine Yönelik Tutumlar, Ön Test, Son Test The purpose of this study is to detect of active teaching approach and traditional teaching style (show and get the students to do) on the child?s acqusition level of sensitive and psycho-motor skils in the physical education schedule.The study sample was 60 people consisting of 10 males (33.3 %), 20 females (66.7 %) fort he experimendal group and 12 males (40.0 %), 18 females (60.0 %) fort he control group which is 22 males (36.7 %), 38 females (63.3 %) in total.The data related with deseriptive statistics were collected by using ?Personel Information Form?, which was developed by the resercher and thedata related with the psycho-motor skill levels were collected via 4 point Likert-type ?Badminton Skill Level Observation Form? with 25 items. Ranged between 25-100. The data related with the sensitive skills of the groups were collected by Likert- Type ?Attitude Scale of Phsical Education Course ? (ASPEC) with 22 items which was developed by Pehlivan (1998) and the (cronbach alpha) reliability coefficient is 93.In order to analyze the data, statistical techniques of frequency (f), percentage (%), means (M) standart deviation (SS) , and t test , for significantly level of the difference between of the two groups were used a critical value of 0.05 taken as error variance.In teaching badminton skills, traditional teaching style was applied for classic group and active teaching style was applied for sample group.According to the analysis of the results, the post- test skill point of the active group was (M=95.80±3.4), higher than the point of the classic group (M= 86.70±7.05) at a reasenable rate [t(58)=2.54, p<0.05)].Besides, the post-test attitude points of the sample group (M=94.33±5.62) was significantly hight than the point of the classic (M=91.00±4.46), [t(58)=2.54, p<0.05)].Key Words: Active Teaching, Traditional Teaching, Acquirement Level, Attitudes towards Physical Education Course , Pre- Test, Post- Test.
Collections