Hemşirelerin iletişim ve empatik beceri düzeyleri ile hastaların hemşirelik bakımını algılayışlarının karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bakımını Algılayışlarının KarşılaştırılmasıBu çalışma; Fatih Sultan Mehmet Eğitim ve Araştırma Hastanesi ile MarmaraÜniversitesi Eğitim ve Araştırma Hastanesinde hemşirelerin iletişim ve empatik beceridüzeyleri ile hastaların hemşirelik bakımını algılayışlarının karşılaştırılması amacıylayapılmıştır.Çalışmanın evrenini; 26 Nisan-31 Mayıs 2010 tarihleri arasında, MarmaraÜniversitesine bağlı Tıp Fakültesi Hastanesi ile Sağlık Bakanlığına bağlı Fatih SultanMehmet Eğitim ve Araştırma Hastanesinde çalışan 400 hemşire ve yine bu hastanelerdeyatan 848 hasta oluşturmuştur. Örneklemi ise; evrenin 1/3'ünü temsil edecek sayıdabasit rastgele yöntemle belirlenen 282 hasta ile 126 hemşire oluşturmuştur. Veriler;hastalar için `sosyo-demografik bilgi formu', `hastanın hemşirelik bakımını algılayışıölçeği', hemşireler için `sosyo-demografik bilgi formu', `empatik beceri ölçeği' ve`iletişim becerileri ölçeği' kullanılarak toplanmıştır. Elde edilen veriler, SPSS forWindows 15.0 paket programı kullanılarak değerlendirilmiştir. Verilerin analizinde;frekans analizi, f testi, t testi, korelasyon analizi ve tukey testlerinden yararlanılmıştır.Araştırmaya katılan hemşirelerin empatik beceri puan ortalaması (EBPO)134,69±13,22, iletişim becerileri puan ortalaması (İBPO) ise 74,73±6,40 olaraksaptanmıştır. Marmara Üniversitesi Hastanesinde çalışan hemşirelerin iletişim beceripuan ortalaması FSM Hastanesinde görevli hemşirelerden yüksektir ve aralarındakifark istatistiksel olarak anlamlıdır (p<0,05). Aldığı tedavi ve bakımı `mükemmel' ve`çok iyi' olarak değerlendiren hastaların hemşirelik bakım algısı puanları, `iyi' olarakdeğerlendiren hastaların puanından yüksektir. 60 yaş ve üzerindeki hastalarınhemşirelik bakımı algısı diğer hastalara göre daha yüksek düzeydedir. Hastayla ilgilikarar alınırken her konuda görüşü alınan hastaların hemşirelik bakım algısı, bazıkonularda görüşü alınan ve kararları daha çok hemşirelerin verdiği hastaların bakımalgısından yüksektir ve muayene olurken, bakımı yapılırken hastaların mahremiyetinegösterilen özenin, hastaların hemşirelik bakım algısını etkilediği saptanmıştır (p<0,05).Araştırmaya katılan hastaların eğitim durumları, gelir gider durumu, medeni durumu,daha önce tedavi kurumlarında yatmış olması, hemşireler tarafından gerekli bilgiverilip verilmemesi ve yerleşim yeri ile hemşirelik bakımını algılayışını etkilemediğibelirlenmiştir (p>0,05).Sonuç olarak; Fatih Sultan Mehmet Eğitim ve Araştırma Hastanesi İle MarmaraÜniversitesi Eğitim ve Araştırma Hastanesinde çalışan hemşirelerin iletişim ve empatikbeceri düzeyleri orta düzeyde olduğu ve araştırma kapsamına alınan hastalarınhemşirelik bakımı ile ilgili kararlarda fikirlerinin alınmasının hemşirelik bakım algısınıetkilediği görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Hemşire, Hasta Empatik Beceri, İletişim Becerisi, HastaMemnuniyeti Perception of Medical CareThis study is made to Compare of Nurses? communication and emphatic skillsand patients? perception of medical care by Fatih Sultan Mehmet Education andResearch Hospital and Marmara University.Sample space is; 400 nurses who work at Marmara University Hospital and FatihSultan Mehmet Education and Research Hospital and 848 inpatients at 26 April-31 May2010. Sample is; randomly picked 282 inpatients and 126 nurses equals to 1/3 of samplespace. Data; were gathered by using; `socio-demographic information form? for thepatients, `patient?s perception of medical care` , `socio-demographic information form?for the nurses, `level of emphatical skills` and `level of communicational skills` . thesedatas analized by using SPSS for windows 15.0 package software. Datas analized using;frequent analysis, f test, t test, correlation analysis and tukey test.Average point of emphatic skills of the nurses who paticipated to this research(APES) is 134,69±13,22 and average point of communication skills (APCS) is 74,73±6,40.The nurses who work at marmara university hospital has a higher average point ofcommunication skills than the nurses who work at fatih sultan mehmet hospital and thisdifference is statistical meaningful (p=0,004<0,05). Perception of medical care point ofthe inpatients who consider the medical care they took as `excellent? and `very good? ishigher than the other inpatients who consider the medical care they took as `good?.Perception of medical care of the inpatients who is over 60 years old is higher than otherinpatients. Perception of medical care of the inpatients who has been asked for theiropinion is higher than the other inpatients who has taken care of by the nurses wıthoutrecieving their opinion. Caring about patients? privacy during examinations affectspatients? perception of medical care (p>0,05). Patients? education, economic conditions,marital status, if they ever been taken care of at a hospital as inpatients, if they recievethe required information about their conditions and their locations doesnt affect theirperception of medical care (p>0,05).In conclusion; communication and emphatic skills of the nurses who work at FatihSultan Mehmet Education and Research Hospital and Marmara University Educationand Research Hospital is average and recieving opinions of patients about medical careaffects patients? perception of medical care.Key Words: Nurse, Patient, Emphatic Skill, Commnication Skill, PatientSatisfaction.
Collections