Öğretmen adaylarının toplumsal cinsiyet rolü tutumlarının kadın sağlığı hemşireliği açısından değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Öğretmen Adaylarının Toplumsal Cinsiyet Rolü Tutumlarının Kadın SağlığıHem?ireliği Açısından DeğerlendirilmesiBakiye Ya?ar. Ara?tırma, Eğitim Fakültesi ?lköğretim Eğitimi Bölümüdördüncü sınıfta öğrenim gören öğrencilerin toplumsal cinsiyet rolleritutumlarının kadın sağlığı hem?ireliği açısından değerlendirilmesi amacıylatanımlayıcı kesitsel olarak yapılmı?tır. Ara?tırmanın evren ve örneklemini,Adıyaman Üniversitesi Eğitim Fakültesi ?lköğretim Eğitimi Bölümü'nde öğrenimgören 205 dördüncü sınıf öğrencisi olu?turmu?tur. Veri toplama aracı olarak,anket formu ile Zeyneloğlu tarafından geli?tirilen ?Toplumsal Cinsiyet RolleriTutum Ölçeği (TCRTÖ) (Cronbach Alfa Güvenirlik Katsayısı 0,92)?kullanılmı?tır. Anket formu ve TCRTÖ dördüncü sınıfta öğrenim görenöğrencilere 16-31.05.2011'de uygulanmı?tır.Ara?tırmadan elde edilen veriler SPSS for Windows 17 (Statistical Packagefor Social Sciences) bilgisayar programında; ortalama, standart sapma, minimumve maksimum değerler ile yüzdelik sayılar, t-testi, Anova testi kullanılarakdeğerlendirilmi?tir. Ara?tırmada öğrencilerin ?e?itlikçi cinsiyet rolü? (29,05) ve?kadın cinsiyet rolü? (24,37), ?evlilikte cinsiyet rolü? (19,67), ?geleneksel cinsiyetrolü? (23,41) ve ?erkek cinsiyet rolü? (17,24) alt boyutlarına ili?kin e?itlikçi tutumasahip oldukları belirlenmi?tir. Öğrencilerin toplumsal cinsiyet rollerine ili?kintutumlarını belirleyen TCRTÖ puan ortalamaları ile öğrencilerin öğrenimgördüğü bölüm, mezun oldukları lise, okumakta olduğu bölümü seçmesinde etkiliolan ki?iler arasındaki farkın istatistiksel olarak önemli olduğu belirlenmi?tir(p<0,05).Sonuç olarak, öğrencilerin toplumsal cinsiyet rollerine ili?kin e?itlikçitutuma sahip oldukları (TCRTÖ puan ortalaması 113,77±21,23) saptanmı?tır.Ara?tırmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda öğrencilere toplumsal cinsiyetrollerine ili?kin e?itlikçi tutumların kazandırılmasına yönelik önerilergeli?tirilmi?tir. Teacher Candidates? Gender Roles Regarding To AttitudesBy Women Health Nursing Of EvaluateBakiye Ya?ar. This study is descriptive and cross-sectional in character andis based on a survey applied to education faculties? elementary school teachercandidates? enrolled at university of Adıyaman aiming to evaluate their attitudestowards gender roles and the factors causing differentiation in these attitudes bywomen health nursing. The universe as well as the sample of the study consisted ofa total 205 fourth year students enrolled at Adıyaman University Department ofElementary Education. As the medium of data collection a questionnaire and a?Gender Roles Attitude Scale? (GRAS) developed by the Zeyneloğlu has been used(Cronbach Alpha Reliability Coefficient 0,92). The questionnaire and the GRASwere applied to fourth students May 16-31 in 2011.The collected data was processed in SPSS 17 and was analyzed examininglevels of means, standard deviation, minimum and maximum values andpercentage points utilizing statistical tests like t-test, Anova test. The results of thestudy reveal egalitarian attitudes among students for the sub-dimensions named?egalitarian gender roles? (the score means of 4th students is 29,05),?femalegender roles? (the score means of 4th students is 24,37), ?marriage gender roles?(the score means of 4th students is 19,67), ?traditional gender roles? (the scoremeans of 4th students is 23,41) and ?male gender roles? (the score means of 4thstudents is 17,24). Average and median GRAS scores of respondent students werefound to differ (statistical significance level p<0,05) according to department offaculty, graduate from high school, efficient person for choosing department ofstudents. In general, students are found to have egalitarian attitudes towardsgender roles (means GRAS score 113,77±21,23 points). Based on the results of thestudy suggestions for the promotion of egalitarian attitudes towards gender roleswere developed.
Collections