Ebelik bölümü öğretim üyelerinin bakış açısından Türkiye`de ebelik mesleğinin profesyonelleşme sürecindeki sorunlar ve çözüm önerileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırma öğretim üyelerinin bakış açısından Türkiye' de ebelik mesleğinin mevcut durumuna ilişkin sorunlar ve bu sorunlara çözüm önerilerinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Türkiye' de ebelik bölümü bulunan 32 Sağlık Yüksekokulu oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi Türkiye' de ebelikte yüksek lisans eğitimi veren yedi Sağlık Yüksekokulunun 20 öğretim üyesi oluşturmaktadır. Metodoloji olarak nitel bir araştırmadır. Veri toplama aracı olarak 10 adet açık uçlu sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme rehberi kullanılmıştır ve görüşme sırasında ses kaydı alınmıştır. Görüşme formunun ilk iki sorusu öğretim üyelerinin sosyodemografik özelliklerine ilişkin soruları içermektedir. üçüncü ve dördüncü sorular öğretim üyelerinin meslek tanımı ve profesyonellik kriterlerini tanımlamalarına yöneliktir. Veri toplama süreci araştırmacı tarafından 28 Haziran 2011- 7 Aralık 2011 tarihleri arasında yüz yüze görüşme şeklinde gerçekleştirilmiştir. Görüşme sırasında alınan ses kayıtları yazılı ortama aktarılmıştır. Yazılı ortama aktarılan ses kaydı çıktıları nitel veri analiz yöntemlerinden içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir.Analiz sonucunda; Türkiye' de ebelik mesleğinin profesyonelleşme sürecinde pekçok sorun olduğu belirlenmiştir. Başlıca sorunlar; bir ebelik yasasının olmaması, ebelik eğitiminde doktora programının olmaması, örgütlenme düzeyindeki yetersizlik, otonominin olmayışı ve yapılan bilimsel araştırmaların yetersiz olması olarak belirlenmiştir. Öğretim üyeleri çözüm olarak ebelik yasasının çıkarılması, ebelikte doktora eğitimine başlanması, örgütlenmenin güçlendirilmesi, bilimsel araştırma yapma konusunda klinisyen ebelere destek olunması gerektiğini belirtmişlerdir. Research was conducted to determine perspective of academics on the current status of the profession of midwifery the problems and proposed solutions to these problems in Turkey. The research population is located in 32 School of Health Sciences midwifery in Turkey. The sample of study is 20 faculty members 7 School of Health, which master's degree in midwifery in Turkey. Methodology is a qualitative research. As an instrument of data collection consisting of 10 semi-structured interview guide used open-ended questions and interviews were taken during the sound recording. The first two questions of the interview form included questions about sociodemographic characteristics of faculty members. third and fourth questions directed identify faculty member job description and professionalism criteria. The process of data collection conducted by the researcher, between June 28, 2011 - 7 December 2011 date in the form of face to face interviews. Records of the sound are written during the interview. Written audio recording outputs were analyzed using qualitative the data the analysis methods, content analysis.Result of the analysis determined that many problems in the process of professionalization in Turkey. Major problems are: lack of a law on midwifery, midwifery education program of not a PhD, at the level of organizational failure, lack of autonomy and inadequate scientific research determined. Faculty members stated that as a solution to Recognition of midwifery the law, to begin PhD in midwifery, strengthening the organization, should be supported in making scientific research clinicians midwives.
Collections