Genel cerrahi meme endokrin birimi polikliniğine başvuran hastaların memnuniyet algısı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Hasta memnuniyeti, hastaya verilen hizmetin sunumunu, hasta ile hizmeti veren kişilerin arasındaki etkileşimini, verilen hizmetin varlığını, verilen hizmetin sürekliliğini, hizmeti verenlerin yeterliliği ve iletişim özelliklerini içeren çok boyutlu bir kavramdır. Bu çalışma Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi Genel Cerrahi Meme Endokrin Polikliniğine başvuran hastaların memnuniyet algısını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmamıza 373 hasta dahil edilmiştir. Araştırmaya katılan hastaların %77.5'i (n=289) hekimin kendisi ve yapılacak muayene ile ilgili bilgi verdiğini belirtirken, % 8.6'sı (n=32) ise herhangi bir bilgi vermediğini belirtmiştir. Kısmen bilgi verildiğini belirten kişilerin oranı %13.9' dur (n=52). Muayene odasında güvenlik durumuna bakıldığında %46.0 (n=142) muayene sırasında muayene odasına birinin gireceği korkusu yaşadığını, %35.9'u (n=111) muayene sırasında kullanılan paravanın yetersiz olduğunu, %18.1'i (n=56) ise pencereden içerinin göründüğünü bu durumun kendisini rahatsız ettiğini belirtmiştir. Sağlık personeli haricinde muayene odasında %47.2'si (n=116) eşinin muayene sırasında yanında olmaması gerektiğini belirtmiştir. Hastanın kişisel bilgilerinin verirken %59.9'u (n=217) refakatçinin dışarıda olması gerektiğini belirtmiştir. Çalışmaya katılan hastaların %95.2'si (n=355) meme endokrin polikliniğinde verilen hizmetten memnun olduğunu ve tekrar muayeneye geleceğini belirtirken, %4.8'i (n=18) ise muayeneye tekrar gelmeyeceğini belirtmiştir Yakınına meme muayenesine gelmesi konusunda cesaret verme durumuna bakıldığında %96.5'i (n=359) yakınını cesaretlendireceğini belirtirken, %3.5'i (n=13) ise yakınına meme muayenesi konusunda herhangi bir telkinde bulunmayacağını belirtmiştir. Çalışmadan elde edilen sonuçlara göre genel olarak hastalar verilen hizmetten memnun olduklarını, bu memnuniyetten dolayı tekrar muayene olmaya geleceklerini ve meme muayenesi için yakınlarına tavsiyede bulunacaklarını belirtmişlerdir. Anahtar kelimeler: Hasta memnuniyeti, sağlık personeli, meme muayenesi Patient satisfaction is a multi dimensional concept, which includes; the presentation of service, the interaction between the patient and the staff, he existence of service, the lasting of service, competence of staff and their communication abilities. The aim of this study is to determine the patient satisfaction for Mersin medical faculty, breast endocrine clinic. In total 373 patients were included in our study. 77,5% (n=289) of the patients which accepted to join the study mentioned that the doctor gave information about the inspection. 8,6% (n=32) received no information. 13,9% received partial information. Considering the feeling of security in the inspection room; 46% (n=142) were afraid that somebody would enter the room, %35,9 (n=111) mentioned that the curtain in the room was insufficient, 18,1% (n=569 were disturbed that inside can be seen from the window. Excluding the staff, 58,6% (n=116) said that their husbands must attend the inspection as well. 59,9% (n=217) said that the accompanying person must be outside while giving he personal information. Among the patients who joined the study, 95,2% (n=355) were satisfied with the service and they would come again for the inspection, however, 5,8% (n=18) would not come again. Considering the encouragement of friends and relatives for the breast inspection; 96,5% (n=359) would encourage them, 3,5% (n=13) would not encourage them. According to the results of the study, the patients are generally satisfied with the service, therefore they would come again to inspection and they would encourage their friends and relatives for the breast inspection.Keywords: Patient satisfaction, health staff, breast inspection.
Collections