Acil tıp asistanlarının uzmanlık eğitim düzeyinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışmanın amacı, acil tıp sakinlerine uygulanan bir anket ile Türkiye'de uzmanlık eğitimi ile ilgili kalite algılarını ve bunları etkileyen faktörleri belirlemektir.Çalışma 1 Şubat 2019-30 Haziran 2019 tarihleri arasında Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Acil Tıp Anabilim Dalı'nda yapıldı.Çalışmaya uzmanlık eğitimi verilen devlet üniversiteleri, vakıf üniversiteleri ve eğitim-araştırma hastanelerinde çalışan acil tıp asistanları dahil edilmiştir.Anket 20 sorudan oluşmaktadır. İlk 3 anket sorusu, katılımcıların özelliklerini ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Diğer sorular, uzmanlık eğitiminin uygulanması ve pratiğine yöneliktir.Çalışmaya 336 asistan dahil edildi. Asistanların 236'sı (%70,2) erkek ve 100'ü (%29,8) kadın idi. Asistanların %45,4'ü 25-27 yaş aralığındaydı ve yaş ortalamaları 28.8 ± 3.4 idi. Çoğunluğu ikinci dönem asistanlarıydı (%29,9). %85,1'i kamu üniversitelerinde çalışmaktaydı. Katılımcılardan 250'si(%74,4) ise 4-6 arasında eğitmenleri olduğunu beyan etmiştir. %96,3'ü her hafta eğitim toplantısı düzenlendiğini, %32,2'si eğitimlerin yeterli olduğunu, %85,9'u kliniklerinde asistanlık sınavı uygulanmadığını ifade etmiştir. Kamu üniversite ve eğitim araştırma hastanelerindeki asistanlar alanlarında edindikleri bilgileri çoğunluk eğitmenlerden değil, kitaplardan (%39,2, %40; sırasıyla) öğrendiğini, özel/vakıf üniversitelerinde ise konsültan hekimlerden olduğunu (%64,7) ifade etmiştir. Rotasyonların klinik pratiğe katkısı, kamu üniversiteleri ve eğitim araştırma hastanelerinde sırasıyla %41,9, %42,9 orta düzeyde yeterli görürken, özel/vakıf üniversitelerinde ise %58,0'u yeterli görmüştür (p:0,047).Eğitim değerlendirmesi ile eğitici kadrosunun sayısal yeterliliği değerlendirildiğinde, eğitici kadrosunun nitelik algısı ile kurumda alınan eğitimin nitelik algısı birbirini etkilemektedir (p<0,001).Standart bir uzmanlık eğitim programına ihtiyaç̧ duyulduğu ve eğitim veren kurumlarınkapasite, altyapı özelliklerive eğitim kadrolarının gözden geçirilmesi, uygun şekilde düzenlenmesi gerektiği sonucuna ulaşıldı.Anahtar kelimeler: Acil Tıp, tıp eğitimi,asistanlık eğitimi Theaim of thestudy is todetermine, with a surveyappliedtotheemergencymedicineresidents, thequalityperceptionsrelatedtothespecialisttraining in Turkeyandthefactorsaffectingthem.ThestudywasmadebetweenFebruary 1, 2019 andJune 30, 2019 at Mersin UniversityFaculty of Medicine,Department of EmergencyMedicine.Theemergencymedicalresidentswhoareworking in thestateuniversity, foundationuniversityandeducation-researchhospitalswhichthespecialisttraining is given, wereincluded in thestudy.Thesurveyconsists of 20 questions.Thefirst 3 surveyquestionsareaimed at revealingthecharacteristics of theparticipants. Otherquestionsaredirectedtotheapplicationandpractice ofresidencyeducation.336 assistantswereincluded in thestudy. 236 (70.2%) of theresidentsweremaleand 100 (29.8%) werefemale. 45.4% of theresidentswerebetweentheages of 25-27 andthemeanagewas28.8 ± 3.4 years. Most of themweresecondtermresidents (29.9%). 85.1% wasworking in publicuniversityhospitals.250 (74.4%) of theparticipantsstatedthattheyhave 4-6 instructors.96.3% statedthattrainingsessionswereheldeveryweek, 32.2% statedthatthetrainingswereadequate, and 85.9% statedthattherewasnoassistantexamination in theirclinics.Theassistants in thepublicuniversitiesandeducationalresearchhospitalsstatedthatthemajority of theinformationtheylearned in theirfieldswas not fromtheinstructors but fromthebooks (respectively39.2%, 40%), andthattheywerefromtheconsultantphysicians at foundationuniversities (64.7%).Thecontribution of rotationstotheclinicalpracticewasrespectively41.9%, 42.9% in publicuniversityandeducation-researchhospitals,thatfoundmoderatelysufficient; 58.0% infoundationuniversityhospitalsarefound it sufficient (p=0.047).Whenthequantitativeadequacy of theinstructorstaff is evaluated, thequalityperception of theinstructorstaffandthequalityperception of thetrainingreceived in theinstitutionaffecteachother (p <0.001).Itwasconcludedthat a standardspecialisttraining program wasneededandthatthecapacity, infrastructurecharacteristicsandthetrainers' staffshould be reviewedandarrangedaccordingly.KeyWords: MedicalEducation, Emergency, ResidentEducation
Collections