Fast food reklam fotoğraflarında gerçeklik algısı ve tüketici tercihlerine etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Reklamlar tüketicileri etkilemek için birçok farklı yönteme başvurmaktadır. Kuşkusuz ki bu yöntemlerin en başında yaygın kullanımı ile fotoğraf gelmektedir. Günümüzde neredeyse her reklamda kullanılan fotoğraf, ürünleri cazip hale getirerek estetik görünümü ile tüketicilerin karşısına çıkarmaktadır. Reklam fotoğrafı bir ürünü cazip hale getirerek, insanların fotoğrafa baktığında o ürünü satın alma isteği duymasını sağlamaya çalışır. Tüm sektörlerde reklam fotoğraflarının kullanım amacı, insanların dikkatini çekip onları ikna etmesi olmuştur. Dünyada büyük bir pazar haline gelen; en temel ihtiyaçlardan biri olan yeme ve içme reklamcılık sektörünün üzerinde en çok çalıştığı alandır. Gıda firmalarının birbirleri ile girdikleri rekabet ortamında farklılıklarını ortaya çıkarma adına yaptıkları imaj çalışmaları fotoğrafın kullanılması sayesinde daha da güçlenmektedir. Fotoğrafı çekilen bir gıda ürününün kendisinden daha canlı, iştah açıcı ve ilgi çekici gösterilmesi tüketicileri etkileyebilir. Ancak ürünün kendisi ile fotoğrafı arasında ortaya çıkan farklılıklar kimi zaman tüketicilerin ürün ile fotoğraf arasındaki gerçekliği sorgulamasına neden olabilir. Özellikle fast food restoranlarda sıklıkla kullanılan bu fotoğraflar tüketicilerin algılarını değiştirerek tercihlerini satın alma yönünde gerçekleştirmede önemli rol üstlenmektedir. Bu çalışmada, uygulamada yapılacak fotoğraf çekimlerine yön verebilecek tüketici tercihlerinin ve satın alma süreçlerinin analiz edilebileceği bir anket çalışması gerçekleştirilmiştir. Yapılan anket çalışmasında elde edilen bilgiler doğrultusunda tüketicilerin en çok tercih ettiği fast food ürünlerinin fotoğraf çekimleri yapılmış, ürünün kendi gerçekliği ile fotoğraftaki gerçekliği arasındaki olması gereken benzerlik çalışmanın amacı doğrultusunda yorumlanmıştır. Advertisements appeal to consumers in many different ways. Doubtlessly, a leading one of these methods is the widespread use of photographs. Today, almost every commercial uses photography and makes the products more attractive to the consumers via aesthetic appearance. Therefore, the advertising photography makes a product more appealing by trying to make the people feel the need to buy that product when looking at it. In any sector, the use of the advertising photography has the aim of drawing people's attention to persuade them into buying the product. Yet, in overall, the eating and drinking business that represents the most basic needs of the humanity, has become the major domain of the advertising industry. The image work produced by the food companies in order to reveal their differences within the competitive environment, has been utterly strengthened by the use of photographs. A more alive, appetizing and engaging display of a photographed food product can have the ability to affect consumers. However, the differences between the product itself and the photograph can also cause consumers to question the reality gap between the product and its photograph. Particularly the advertisement photographs used in fast food restaurants play an important role in the consumer's purchasing preferences by changing their perceptions. Thus, in this research, a survey study is carried out in order to analyze consumer preferences and purchasing processes that may affect the advertisement photography in practice. In line with the information obtained from this survey, the most preferred fast food products of consumers are photographed and the similarity between the product's own reality and the photographic reality has been re-interpreted according to the purpose of this research.
Collections