Resimde mekan ve geometri ilişkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yeni resim dili temelleri 14. Yüzyılın başlarına kadar gitmektedir ve izleyiciye başka bir gerçeklik penceresi sunmaktadır. Yüzey üzerindeki boyut arayışları mekan, ışık, zaman gibi kavramların da dirilişini sağlamıştır. Zaman içerisinde yanılsamanın mekan üstündeki etkisi artmış, alımlayıcılara birden fazla mekan sergilenmiştir. Modernizmin doğuşuna olanak sağlayan William Turner, yüzeyde geometrik parçalanmaların netliğini birçok sanatçıdan farklı yorumlayarak formları eritmiştir. Mekanda geometri, Cezanne ile hayat bulmuş ve Modernizmin kapıları açılmıştır. Nesne arayışları, renk etkileşimlerinin yoğunlukla görülmeye başlandığı dönemde artık düşünsellikte giderek ön plana çıkmaktadır. Nesnelerin düşünsel boyutta ele alınışı soyut resim söz konusu olmuştur. Düzlemde soyut gerçeklik, nesnenin özgürlüğüne olanak tanımıştır. Nesneye mekan içinde başka bir boyut kazandırmış olan Marcel Duchamp, o ana kadar var olan gerçeklik algısında sıçrama yaratmıştır. Hazır malzeme söz konusu olduğunda, heykelin yerleşmiş olan tanımlamasını da yenilemiştir. 1960' lar da sahneye yeniden kurgulama çıkmıştır. Bütün üretim biçimlerinin değişimi, gerçekliğin tekrar sorgulanışı ile yeni bir evrimleşme sürecine girilmiştir. Anahtar Kelimeler: Mekan, Yanılsama, Nesne, Geometrik. The roots of new art language date to the early 14th century and present another point of view to spectators. A search for dimension on surface led to rebirth of the concepts of space, light and time. The effect of illusion on space has increased in time and a number of spaces have been displayed for targets. William Turner, who enabled the emerge of Modernism, reduced the forms by interpreting the clearness of geometrical parts on the surface differently from several other artists. Geometry on space was born with Cezanne and led to the birth of Modernism. Searches for an object, in a period when colour interactions were observed extensively, have gradually taken over in intellectuality. Dealing with objects in intellectual dimension provided with abstract painting. Abstract reality on surface has enabled the freedom for object. Marcel Duchamp, who gained another dimension to object in space, caused an advance in the perception of reality present at that time. When ready material is the subject, it updated the settled definition of sculpture. Constructing appeared again in 1960s. With changes in all production forms and questioning reality again, a new evolution process has started. Keywords: Space, İllusion, Object, Geometrical.
Collections