İlköğretim kurumlarına yönelik hazırlanan dijital eğitim materyallerinin arayüz tasarımlarında etkileşim sorunlarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Dijital teknolojilerin hızlı geliştiği ve insan hayatının vazgeçilmez bir parçası hâline geldiği günümüzde, bu teknolojilerin eğitim alanında dijital eğitim materyalleri olarak karşımıza çıktığı görülmektedir. İnsanların bu teknolojilere olan erişimleri arttıkça beklentileri de doğru orantılı olarak artış göstermiştir. Yeni nesil dijital ortamlar, internete bağlanma beceri ve hızlarındaki ilerlemeden dolayı bilgi almak için başvurulan ilk kaynak olmaktadır. Öğrenme biçimleri gün geçtikçe evrilmiş ve yeni biçimlere olanak tanımıştır. Uzaktan eğitimin teknoloji ile buluşmasıyla e-öğrenme kavramı doğmuş ve gelişen teknolojiyle yeni öğrenme biçimleri ortaya çıkmıştır. Ortaya çıkan yeni yöntemler yeni eğitim materyalleri ihtiyacı doğurmuş ve bunlar dijital eğitim materyalleri olarak geliştirilmiştir. Dijital eğitim materyallerinin her yaş grubundan insana hitap edebilecek çeşitliliği olması ve bunlara erişim sağlanan cihazların her geçen gün yenilenip gelişmesi tasarımcılar için çözülmesi gereken yeni tasarım sorunları doğurmaktadır. Fakat bir eğitim materyali tasarımı yapılmadan önce edinilmesi gereken önemli bilgiler vardır. Öğretme ve öğrenme biçimleri, e-öğrenme yöntemleri, hedef kitlenin görsel algı biçimi, teknolojinin güncel olanakları ve dijital ortamların beraberinde getirdiği grafik tasarım ve etkileşim sorunları hakkında yeterince bilgi sahibi olunmalıdır. Eğitim materyali tasarımının hedef kitlesiyle doğru iletişim kurabilmesi için bu bilgilerin farkındalığı önemlidir.Türkiye'de çocuklara yönelik hazırlanan dijital eğitim materyalleri incelendiğinde bu materyallerin grafik tasarım ve etkileşim sorunlarının olduğu ve özensiz bir ön çalışma sonrası ortaya çıktığı görülmektedir. Bu çalışmada, uygulama aşamasında tasarımı yapılacak dijital eğitim materyaline şekil verecek, öğrenme biçimleri, e-öğrenme yöntemleri, hedef kitle olarak belirlenen çocuklarda görsel algı ve dijital ortamların tasarım olanakları ve sınırlılıkları hakkında araştırma yapılmış ve incelenmiştir. Yapılan araştırma sonucunda edinilen bilgilerle hedef kitle olan ilköğretim ikinci kademe düzeyindeki çocukların görsel algılarına ve teknoloji kullanım tercihlerine göre bir dijital eğitim materyali tasarımı yapılmıştır. İnternet sitesi olarak tasarımı yapılan bu materyal üzerinden çalışmanın amacı doğrultusunda çocukların öğrenme biçimleri, renkleri, şekilleri, tipografiyi algılama biçimleri ve çocuklara yönelik yapılan bir tasarımın sürecinde yapılan tercihler yorumlanmıştır. In today's world where digital technologies have developed rapidly and become an indispensable part of human life, it is seen that digital technologies appear as digital educational materials in the field of education. As people's access to these technologies increases, their expectations also increased in proportion. The new generation of digital media is the first resource for getting information because of the progress of their skills and speed of connecting to the internet.Learning styles have evolved day by day and allow new forms. The concept of e-learning has emerged from the combination of distance education with technology and new forms of learning have emerged with developing technology. The emerging new methods created the need for new educational materials and they were developed as digital educational materials. The diversity of digital educational materials that can appeal to people of all age groups and the renewing and developing day by day of these devices which can access to this materials leads to new design problems that need to be solved for designers. However, there is important knowledge to be obtained before designing an educational material. it is needed to acquired information enough about teaching and learning styles, e-learning methods, visual perception style of the target audience, current opportunities of technology and graphic design and interaction problems brought by digital environments. The awareness of this information is important for the design of the training material in order to communicate correctly with the target audience.Considering digital educational materials prepared for children in Turkey, it is seen that this materials have graphic design and interaction problems besides appeared after a sloppy preliminary study. In this study, research has been carried out and examined on learning styles, e-learning methods, visual perception in children identified as target groups, design opportunities and limitations of digital environments which will shape the digital educational material to be designed during the application phase. With the information obtained as a result of the research, a digital educational material design was made according to the visual perceptions and technology usage preferences of primary school second level children. Through this material designed as a web site, children's learning styles, colors, shapes, perception of typography and preferences made during the design process for children were interpreted with the aim of this study's purpose.
Collections