Nikolai Kapustın`in op.40 sekiz konser etüdü`nün teknik beceri, müzikal yenilikler ve caz unsurlarının kullanılışı açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Küçük yaşlarından itibaren Klasik müzik eğitimi alan ve gençlik döneminde ilk defaradyodan dinlediği Caz müziğinden etkilenip, bu müzik türünün unsurlarını Klasik müziğinformlarıyla birleştirme yolunu seçen Ukraynalı piyanist ve besteci Nikolai Kapustin, bu tarzda161 eser yazmıştır. Ancak yapılan literatür araştırmalarına göre, bu bestecinin eserleri üzerineyeterince çalışma yapılmadığı görülmüştür. Bu nedenle, bu tez çalışmasında Kapustin'in yazdığıOp.40 Sekiz Konser Etüdü üzerinde teknik beceri, müzikal yenilikler ve Caz unsurlarınınkullanılışı incelenmiş ve bu unsurlar üzerine analizler yapılmıştır.Bu analizler yapılırken her bir etüt; teknik, armonik, ritmik, formal ve stilistik açılardanincelenmiştir. Ayrıca bu etütler, 1890'lardan günümüze kadar gelen ve müzik otoriteleritarafından kabul görmüş Caz stilleri ile uyumlulukları açısından incelenerek yorumlanmıştır. Bueserler, bestecinin etkilenmiş olabileceği başka sanatçıların eserleriyle karşılaştırılmış veetütlerin kendi aralarındaki benzerlikler incelenmiştir.Yapılan bu incelemelerde, etütlerin Klasik müzik literatüründe geçerli kabul edilmeleri,formal yönden Romantik dönem konser etüdü geleneğine uygun olarak yazılmış olduğu ve herbir etüdün çalıcıya çeşitli teknik beceriler kazandırdığı tespit edilmiştir. Bununla birlikte, Klasikmüzik ve Caz müziği açısından değerlendirildiğinde bu etütlerin yazıldığı tarihin ötesindesayılabilecek avangart unsurlara sahip olduğu görülmüştür.Kapustin, Klasik müzik ve Caz müziğini kendi müzik anlayışıyla birleştirerek yazdığıeserlerle modern müzik literatürüne farklı boyutlar kazandıran bir bestecidir. Türkiye'de bestecihakkında daha önce hiçbir çalışma yapılmamıştır. Türkiye'de çok tanınmayan piyanist ve besteciKapustin'in eserlerinin incelendiği bu tez çalışması, Klasik müzik eğitimi almış olup, Cazmüziğine de ilgili duyan enstrümancıların kullanabileceği bir kaynak olması amacıylayazılmıştır. Ukrainian pianist and composer Nikolai Kapustin influenced by the jazz music that helistened to on the radio for the first time in his youth while studying classical music genre choseto combine the elements of the music with the forms of classical music and composed 161 worksin this style. However, according to literature studies performed, it has been observed that thereis not enough study on the works of this composer. Therefore, in this thesis, technical skills,musical innovations and the use of jazz elements of Kapustin's Eight Concert Etudes Op.40 hasbeen analyzed.Each etude has been examined in technical, harmonic, rhythmic, formal and stylisticaspects during the analysis. In addition, these etudes have been examined and interpreted interms of their compatibility with Jazz styles that have been accepted by the music authoritiessince 1890's. These works have been compared with the works of other artists whom thecomposer may have been influenced and the similarities among the studies were examined.In these etudes, it has been determined that the etudes were accepted as valid inClassical music literature and it was composed formally in accordance with the Romantic periodconcert etude tradition, and each etude gave the player various technical skills. However, whenevaluated in terms of classical music and jazz music, it has been observed that these etudes haveavant-garde elements that can be considered beyond the time of composing.Kapustin is a composer combining classical music and jazz music with his own musicalmind and gaining different dimensions to modern music literature. In Turkey, no study has beencarried out about the composer before. This thesis examining the works of pianist and composerKapustin obscure in Turkey is aimed to be a resource for the instrumentalists having classicalmusic training and having an interest in jazz music.
Collections